728 x 90

کارتون را همه مردم دنیا متوجه می‌شوند/طاهرشعبانی

کارتون را همه مردم دنیا متوجه می‌شوند/طاهرشعبانی
کارتون را همه مردم دنیا متوجه می‌شوند/طاهرشعبانی

ایده کارتون‌هایم از دل زندگی مردم درکوچه و خیابان، اخباردیالوگ هایی که ممکن است بین مردم رد و بدل شود و یا دیدن تصویری از زندگی مردم ، که ممکن است کمی غیرعادی و بامزه به نظربرسد، شکل می گیرد. یا حتی ممکن است یک ایده خوب، برگرفته ازسکانس فیلمی باشد.

اگر به یک ایده مطلوب برسم تا دو روزآن را اجرا نمی‌کنم تا به یقین کافی برسم و بعد از دو یا چند روز، دست به کار می‌شوم. گاهی اوقات هم پیش می‌آید که درحین اجرای کار، قسمت هایی ازطرح را ،که فکر می‌کنم بهترمی شود، تغییرمی دهم و وسواس و ریزبینی نیز لازمه کاراست.

سعی می‌کنم کاری که درکارتون هایم که خلق می‌کنم تحلیل، طعنه و طنز داشته باشد و در تصویرسازی‌ها، برای بیننده ازهرجهت چشم نواز باشد.

هنرکاریکاتور، یکی از بهترین و کاربردی ترین هنرهاست چرا که با نیش و تلنگری که دارد نکات مهمی را درقالب طنزتصویری به همه گوشزد می‌کند.به قول استاد جواد علیزاده کاریکاتور، یک زبان بین المللی است چرا که کارتون را همه مردم دنیا متوجه می‌شوند و بدون واسطه با مخاطب سخن می‌گوید. ممکن است یک کاریکاتورخوب، حرف یک کتاب یا ده‌ها فیلم را بزند چون کاریکاتور یک هنرانتقادی است و همیشه با خود چالش هایی داشته و تا جایی که ممکن است یک کاریکاتورسیاسی جهانی را برهم بزند …»

طاهرشعبانی فوق دیپلم گرافیک، کارتونیست، تصویرگر و متولد ۱۳۵۸ همدان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر