728 x 90

تحلیلی بر آثار کلی بنت

7.5تحلیلی بر آثار کلی بنت
تحلیلی بر آثار کلی بنت نمره: 7.5

ساده به سادگی کاریکاتور تنها عنوانی است که می توان به آثار کلی بنت Clay Bennett داد.او افتخارهای زیادی به واسطه ابتکاراتش در استفاده از آثار دیجیتالی اش کسب کرده است. ولی شهرت فراوان وی به عنوان یک کاریکاتوریست نمونه، بیشتر به خاطر حس زیباشناسی­ اش است که درآثار وی نمایان است. واکنش ­های طنزآلود بنت نسبت به وقایع و رویدادهای جاری در داخل و خارج کشورش بسیار موشکافانه و قابل تعمق است.
برعکس تصاویر سیاه و سفیدی که در صفحات روزنامه های مختلف آمریکا به چاپ می­رسد، کاریکاتورهای بنت بیشتر به صورت تمام رنگی در روزنامه مونیتور منتشر می­شود. به هر حال، استفادۀ او از رنگ بسیار به جا بوده و در اکثر موارد از جذابیت زیادی برخوردار است. با این وجود، شاید آثار وی به صورت ظاهری نتواند آثار سایر هنرمندان و همکارانش را به طور کامل تحت­ الشعاع خود قرار دهد و در این رقابت طعم تلخ شکست را به آنان بچشاند.

ویکتوریا دوناهو (Donohoe)، یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه بنت در دانشکده سورات مور، معتقد است که وی در استفاده از رنگ­ها و کلمات کوتاه و تاثیر گذار بسیار موفق بوده و ترکیب این دو را به خوبی به انجام رسانده است.
این هنرمند در ترسیم سایه روشن­ها بسیار ماهرانه عمل می­کند، گویی که کلیه بخش­های یک تصویر را در کنترل خود دارد. انجام این مهم او را قادر ساخته تا به جنبه­ های غیرمرسوم نیز نظری بیفکند. ما با دیدن آثار بنت به این نکته دست می­ یابیم که وی هم به جنبه سنتی توجه دارد و هم به گونه ­ای ماهرانه عقیده و افکارش را در قالب تصاویری پرجاذبه به بیننده منتقل می­کند.
در کاریکاتورهای بنت، مانند آثار سایرکاریکاتوریست های آمریکای لاتین، شرح یا وجود ندارد یا خیلی کم به چشم می­خورد. او از بالن برای گذاشتن نوشته هایش در آن بندرت استفاده می کند. آثار بنت حاوی پیام­هایی است که بیننده با دیدن آن­ها به راحتی آن­ها را دریافت می­ کند.

مسعود شجاعی طباطبایی

 

رولت آمریکایی ( دسترسی به اسلحه در این کشور)

  • خلاقیت
  • نوآوری
  • تکنیک
  • انتقال مفهوم

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر