728 x 90

تصويرسازی در زندگی روزمره/ریحانه زنده بودی

تصويرسازی در زندگی روزمره/ریحانه زنده بودی
تصويرسازی در زندگی روزمره/ریحانه زنده بودی

ریحانه زنده بودی، هنرمند تصویرگر، با تاسیس کارگاه کوچک «آبی» و اجرای کاراکترهای تصویرسازانه در قالب‌های کاربردی و تزیینی، سعی دارد که  به سهم خود، بار دیگر نقش تصويرسازی را در زندگی روزمره احیا کند و دوباره زندگی افراد را با دنیای تصویرسازی و رنگ پیوند دهد. ریحانه زنده بودی در نوشته ذیل به  چگونگی پرداخت به این موضوع  و شرح پروژه اش پرداخته الست که می خوانید:

« علاقه من به رشته تصویرسازی از همان سال‌های آغاز تحصیلم درهنرستان شکل گرفت و به همین دلیل پس از پایان دوره کارشناسی در رشته ارتباط تصویری، با ادامه تحصیل در رشته  تصویرسازی در مقطع کارشناسی ارشد علاقه خود را دنبال کردم.

در طول سال‌های فعالیت در این رشته متوجه شدم که در جامعه کنونی ما با بالا رفتن سن افراد، نقش این رشته هنری در زندگیمان بسیار کمرنگ شده و به نوعی حذف گردیده است.

از سوی دیگر علی رغم اهمیت این رشته افراد زیادی همچنان با آن آشنایی ندارند.

همچنین رنگ‌های شاد کمترین کاربرد را در زندگی‌ روزانه ما پیدا کرده‌اند و به نوعی این دسته از رنگ‌ها را محدود به سنین کمتر می دانند.

از این رو تصمیم گرفتم با تاسیس کارگاه کوچک «آبی» و اجرای کاراکترهای تصویرسازانه در قالب‌های کاربردی و تزیینی به سهم خود، بار دیگر نقش تصويرسازی را در زندگی روزمره احیا کنم.

از این رو هدف اصلی مجموعه «آبی» پیوند دوباره زندگی افراد با دنیای تصویرسازی و رنگ است.

فعالیت من در این کارگاه از آذر ماه سال ۱۳۹۸ آغاز گردید و در حال حاضر مجموعه آبی در آستانه یک سالگی است.

عمده تولیدات «آبی» وسایل تزیینی و کاربردی اعم از جاعودی، مجسمه‌های کوچک، ارگنایزر های جواهرات و … است که همه افراد در طول روز و در محیط زندگی خود با آن‌ها سر و کار دارند.

در طراحى و ساخت این آثار آنچه مورد اهمیت است انتقال رنگ و احساس مطلوب به مخاطب است و به همین منظور در طراحی آن‌ها از فرم‌های ساده‌تر و رنگ‌های زنده و شاد استفاده و از فرم‌های پیچیده پرهیز شده است.»

 

نمونه هایی از آثار ریحانه زنده بودی در کارگاه آبی:

تصویرسازی تصویرسازی تصویرسازی تصویرسازی کاراکتر کاراکتر کاراکتر کاراکتر   یلدا 

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر