728 x 90

کاریکاتورهای سه سوته/آرش فروغی

کاریکاتورهای سه سوته/آرش فروغی
کاریکاتورهای سه سوته/آرش فروغی

کاریکاتور مایک پومپئو، جان بولتون و برایان هوک اثر آرش فروغی، سه شنبه ۲۱ مرداد ۹۹ روی جلد روزنامه سراسری فرهیختگان به عنوان عکس یک منتشر شد. آرش فروغی ،کارتونیست و کاریکاتوریست مطرح کشور، ضمن ارائه برش هایی از این کاریکاتور، با نوشتن یادداشتی اختصاصی برای ایران کارتون به ارائه نکاتی درباره چگونگی و روند خلق این اثر پرداخته است که می خوانید:  

« جذابیت کارکردن در مطبوعات برای من چالش زمان است، آن هم برای من که خیلی درگیر جزئیات در اجرای کاریکاتور هستم و به همین ویژگی بین همکارانم شناخته می شوم .

اوایل برایم بسیارسخت بود رساندن یک کاریکاتور به خبر روزنامه در زمان کوتاه و مواردی بود که کار سوخت می شد ! اما به مرور توانستم سرعت اجرای کارم را بالا ببرم تا حدی که اکنون دریک تایم ۵ تا ۶ ساعته، ۳ چهره با فضاسازی را اجرا می کنم و هنوز هم بخش زیادی از جزئیات را رعایت      می کنم.

این کاریکاتور از : مایک پومپئو، جان بولتون و برایان هوک ، یکی از این دست کارها بود که دقیقا ۵ ساعت زمان برد. اتود و اجرای آن شاید اغراق آمیز به نظر بیاید ولی در حقیقت ، بیش از این زمانی برای اجرا به ما داده نمی شود !

وقتی طرح به من پیشنهاد شد، ابتدا گفتم خیلی سخت است و کمی سوژه را آسان کنید، بعد خودم ایده این کار به ذهنم رسید که در واقع کار را پیچیده تر کرد.

به مرور یاد گرفتم که بدون کشیدن اتود خطی و از ابتدا با تاش های بزرگ رنگی پیش طرح کارهایم را شروع کنم  و این باعث می شود در زمان صرفه جویی کنم .

این تنها نتیجه ۱۸ سال تمرین و تمرین است .

شاید دیدن شرایط کاری من برای خیلی ها غیرقابل تحمل باشد که شب و روز بیدار باشید و روزهای متوالی تا صبح کار کنید.حتی به عادی ترین امور زندگی خودتان هم نرسید ( نخندید ولی مدتی است که به خاطر غرق شدن در کار حتی برای اصلاح کردن موهای سرم از خانه خارج نشدم ) اما این سبک زندگی برایم جذابیت زیادی دارد چون می دانم درمسیر رسیدن به هدفم حرکت می کنم .

 

برش هایی از کاریکاتور مورد نظر که شامل ۳ چهره است در ذیل می آید:

 

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر