728 x 90

تصویرسازی برای کتاب گل بابونه/ زهرا امینی

تصویرسازی برای کتاب گل بابونه/ زهرا امینی
تصویرسازی برای کتاب گل بابونه/ زهرا امینی

« از همان دوران دانشجویی و تقریبا دو سال است کار حرفه ای را شروع کرده ام و سال آخر دانشگاه  اولین کتابی که تصویرسازی کردم چاپ شد.

تصویرسازی را بیشتر با تجربه خودم و نه در دانشگاه شروع کردم و ادامه می دهم و این جریان را بیشتر مدیون علاقه و کاوش در دنیای تصویرسازی از هنرمندان مشهور و نامی گرفته تا نقاشی بچه های خردسال می دانم.

پروژه  پیش رو پروژه‌ای است که زمستان پارسال به سفارش ناشر لبنانی (باء) انجام دادم،داستان این کتاب داستانی پر از امید است که در واقع همین متن پر از امید مرا سر ذوق آورد و باعث شد تا با علاقه ای صد چندان این کار را تصویرسازی کنم.مخاطب این داستان کودکان هستند ولی از نظر من هر گروه و قشری می توانند این داستان را بخوانند و از آن لذت ببرند. خیلی از داستان ها اگرچه با ادبیات کودکانه و برای کودکان نوشته می شود ولی به دلیل بار فلسفی عمیقی که لابه لای جملات و کلمه ها دارند میتواند برای همه گروه سنی جذاب باشد.

داستان این کتاب داستان بذر گل بابونه ای است که توسط باد در محلی رها می شود که بر اثر جنگِ سالها پیش اکنون ویرانه ای بیش نیست،در ابتدای داستان بذر گل از شرایط راضی نیست ولی در طول داستان کم کم امید پیدا می کند، جوانه می زند و رشد می کند و به اهالی آن محل نیز شوق زیستن می دهد.

بعد از اینکه متن توسط ناشر در اختیارم قرار داده شد با نویسنده کتاب نیز هم فکری هایی انجام دادم ،در کل در تصویر سازی کتاب علاقه دارم نظر نویسنده را بپرسم و معتقدم تصویری که برای داستان انجام می دهم نباید صد درصد و صرفا برداشت ذهنی من از داستان باشد و قبل از اینکه تصویرسازی را شروع کنم با نویسنده و بعضا با کودکانی که اطرافم هستند در مورد داستان صحبت می کنم.

در روند کارم ابتدا شخصیت های اصلی کتاب را طراحی کردم که باتوجه به اینکه شخصیت اصلی کتاب بذر گل بابونه بود در طراحی کاراکتر آن را به صورت شخصیت انسانی درآوردم. در کل در طول طراحی برای کتاب به بیشترین چیزی که توجه دارم این است که تصاویری که خلق می کنم صرفا شخصیت محور نباشند و علاوه بر شخصیت داستان دوست دارم توجه خواننده و بیننده را به محیط اطراف و فضا سازی نیز جلب کنم.

در پروژه هایم با توجه به متنی که از طرف ناشر برایم ارسال می شود اندازه و مقدار متنی که در هر صفحه قرار می گیرد را مورد نظر قرار می دهم و آن را جزئی از طراحی خود می دانم و شروع به زدن اتودهای های خیلی ساده میکنم و پس از اینکه به کمپوزیسیون مورد قبول رسیدم اتود ها را با جزئیات کامل روی کاغذ می آورم و پس از آن به سراغ اجرای نهایی کار می روم.

تصویر سازی این کتاب طی یک ماه و به صورت خیلی فشرده با تاکید ناشر بر اینکه می خواست کتاب را به نمایشگاه کتاب در لبنان برساند انجام شد.

همچنین در اجرای این کار از ترکیب کلاژ، اکریلیک و مداد رنگی استفاده کردم.»

شایان ذکر است ، زهرا امینی، متولد ۱۳۷۴ اصفهان و فارغ التحصیل کارشناسی رشته گرافیک است.

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر