728 x 90

طرح وطن فروشان قرن بیستم احمد عربانی

طرح وطن فروشان قرن بیستم احمد عربانی
طرح وطن فروشان قرن بیستم احمد عربانی

یکی دیگر از طرح های تاریخ نگارانه طرحی از احمد عربانی با عنوان «وطن فروشان قرن بیستم» است که کاریکاتوری از شاه در حال پر کردن هفت تیرش را نشان می دهد و در پس زمینه نیز نقشه ایران به شکل سیبل دیده می شود.

به گزارش سایت ایران کارتون، «ماموریت برای وطنم» نام کتابی به قلم محمدرضا پهلوی است. او در این کتاب با نقل مطالبی، خود و دولتش را مذهبی معرفی می‌نماید و خود را نظر کرده خدا و امامان شیعه می داند و برای خویش رسالت الهی قائل می‌شود.
بر این اساس و بر مبنای اسم کتاب، احمد عربانی کاریکاتوری از شاه می کشد و وی را در حال پر کردن هفت تیرش نشان می دهد، در پس زمینه نیز نقشه ایران به شکل سیبل دیده می شود. (عربانی عنوان این اثر را وطن فروشان قرن بیستم می نامد.)
این کاریکاتور در بحبوحه انقلاب در کیهان به چاپ می رسد و خیلی مورد توجه مردم قرار می گیرد، چنانچه حتی کلیشه هایی برای آن ساخته می شود و این اثر روی دیوارهای شهرها هم به شکل گرافیتی ارائه می گردد.
عربانی در چهار نشریه مهم تاریخ کاریکاتور ایران حضور دارد: توفیق، کاریکاتور، فکاهیون و گل آقا، طراحی قوی با توجه به تسلط وی بر انیمیشن و اجراهای با حوصله ، باعث خلق تیپ هایی قابل لمس و آشنا برای مردم ایران شد.

برای مشاهده سایر طرح های تاریخ نگار به لینک ذیل مراجعه کنید :

https://www.instagram.com/irancartoon2/

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر