728 x 90

نقش هنر در پایان‌بخشی اشغالگری‌ رژیم صهیونیستی

نقش هنر در پایان‌بخشی اشغالگری‌ رژیم صهیونیستی
نقش هنر در پایان‌بخشی اشغالگری‌ رژیم صهیونیستی

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه از نمایشگاه مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» بازدید کرد.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از خبرگزاری تسنیم، میرمسعود حسینیان مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه در بازدید از نمایشگاه مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» گفت: یکی از راه‌های زنده‌نگه داشتن فلسطین تا پیروزی نهایی علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی، زنده نگه داشتن فلسطین در دل و افکار عمومی جامعه جهانی است. یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین راه‌های زنده نگه داشتن قدس، هنر است.

حسینیان افزود: بسیاری از این آثار نشان می‌دهد که به معنای واقعی فلسطین تنها نیست و نخواهد بود. برخی آثار آن‌چنان مبتکرانه خلق شده‌اند که بی‌شک هر بیننده‌ای را مجذوب و متأثر خواهد کرد.

وی در مورد توان و اثرگذاری آثار هنری در پیشبرد اهداف گروه‌های مقاومت فلسطینی و حامیان آنها گفت: هر جنگی دارای ابعاد مهمی از جمله سیاسی، اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی است که از این میان جنگ تبلیغاتی مهم‌ترین آنها است. جنگ‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی با پایان خود به زودی فراموش می‌شوند، اما آنچه در یاد و خاطره عموم مردم باقی خواهد ماند، اثرگذار خواهد بود و سینه به سینه نقل خواهد شد، آثار جنگ تبلیغاتی است که منجر به فرهنگ‌سازی می‌شود.

حسینیان ادامه داد: این روزها شاهد حملات گروه‌های مقاومت فلسطینی به مواضع صهیونیست‌ها در ابعاد موشکی و پهپادی هستیم که هیچ‌گاه تا این حد گسترده و توانمند عمل نکرده بود. عملکرد گروه‌های مقاومت از روز جهانی قدس تا کنون رعب و وحشتی بی‌سابقه بر وجود تمام شهرک‌نشینان صهیونیست بخش‌های اشغالی فلسطین اندخته است. برای اولین بار است که شاهد وحدت و یکپارچگی فلسطینی‌های غزه، کرانه باختری و فلسطینی‌های ساکن در مناطق اشغالی 1948 هستیم. فلسطینی‌های ساکن در مناطق اشغالی 1948 به نوعی شهروندان رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند و این رژیم با تدابیر امنیتی شدیدی که دارد هیچ‌گاه انتظار و تصور تحرکات فلسطینی‌های این مناطق علیه خود را نداشت.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت به نمایش گذاشتن مظلومیت فلسطینی‌ها از طریق آثار هنری از جمله نمایشگاه پیش رو گفت: تبلیغات نقش مهمی در به نمایش گذاشتن موفقیت‌های گروه‌های مقاومت علیه اشغالگری‌های صهیونیست‌ها دارد. از این رو برپایی مسابقه‌ای بین‌المللی با ابزار هنری با موضوع فلسطین و انتشار جهانی آنها در پیروزی نهایی و سریع‌تر گروه‌های مقاومت مؤثر خواهد بود. به این ترتیب به زودی شاهد پایان همیشگی اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین خواهیم بود.

نمایشگاه منتخب آثار مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» که پیش از این قرار بود تا 17 اردیبهشت‌ماه دایر باشد اما با اعلام مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تا 29 اردیبهشت‌ماه تمدید شد و امروز آخرین روز برپایی آن خواهد بود اما امکان بازدید از تور مجازی آثار منتخب مسابقه کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» به همت حوزه هنری دیجیتال فراهم شده است و علاقه‌مندانی که امکان حضور در نمایشگاه را نداشته اند می‌توانند آثار را به‌صورت تور‌ مجازی و از طریق لینک http://hozehonari.ir/tour5  مشاهده کنند.

قابل توجه است، بیش از 3 هزار اثر از 66 کشور در مسابقه بین‌المللی کارتون، کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» شرکت کردند که نمایشگاه گزیده‌ای از این آثار در گالری‌های حوزه هنری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر