728 x 90

درباره مسابقه تصویرگری بین‌المللی هانس کریستین اندرسن

درباره مسابقه  تصویرگری بین‌المللی هانس کریستین اندرسن
درباره مسابقه تصویرگری بین‌المللی هانس کریستین اندرسن

حدود چهل سال پیش، وقتی سد چونگ‌پیونگ Cheongpyeong در دهانه رود بوخان Bukhan در کره جنوبی ساخته شد، جزیره‌ای به شکل ماه نو در میان رود متولد شد. این جزیره با محیط ۵ کیلومتر و مساحت ۴۶۰۰۰۰ متر مربع، در ۶۳ کیلومتری شمال سئول واقع شده است. در سال ۲۰۰۱ مالکان تصمیم گرفتند تا با تغییر کاربری، جزیره را برای یک تحول آماده کنند. برای رسیدن به این هدف، از یکی از هنرمندان معروف کره‌ای، کانگ وو هیون Kang Woo-hyon، درخواست شد تا مدیریت جزیره را بپذیرد و آن را برای مقاصد تفریحی ـ فرهنگی آماده کند. او که یک هنرمند تصویرگر، گرافیست و سرامیک‌ساز است، با دنیایی از ایده‌های گوناگون و منحصر به فرد پا به جزیره نامی Nami گذاشت و کوشش کرد با استفاده از منابع طبیعی و اشیاء بازیافت شده، جزیره را از نو بسازد. ایده‌های او باعث شد بسیاری از هنرمندان از سراسر دنیا به جزیره بیایند و با اهدای آثار خود به جزیره، با او در ساختن هویت نوین جزیره مشارکت کنند.

بدین ترتیب از تاریخ ۲۲ آوریل تا ۳۰ جون ۲۰۰۵، برای اولین بار به واسطه نام هانس کریستین اندرسنHans Christian Andersen نویسنده و افسانه‌سرای شهیر دانمارکی و دویستمین سال تولد او جشنواره تصویرگری کتاب کودک جزیره نامی، شکل گرفت.
نخستین سال جشنواره، یک پیکره اصلی داشت که شامل نمایشگاه کتاب‌های تصویری اندرسن بود و البته در کنار آن برنامه‌هایی مانند کنسرت برای کودکان و قصه‌گویی نیز برپا می‌شد. سال دوم این جشنواره با موضوع «سفرهای تخیلی» برگزار شد؛ هدف از انتخاب این موضوع، اشاره به هدف جشنواره‌هایی از این دست بود. به منظور اینکه کودکان با خواندن کتاب به کشورهای دوردست سفر کنند و با فرهنگ آن‌ها آشنا بشنود، در این جشنواره چیزی در حدود صد هزار کتاب به نمایش درآمد و کارگاه‌های تصویرگری و نمایشگاه‌های تصویرسازی، برنامه‌های جانبی این جشنواره را شامل شدند. عنوان سومین دوره این جشنواره «چگونه در طبیعت کتابخانه بسازیم؟» بود. در این دوره، علاوه بر برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های مختلف در رابطه با موضوع مورد نظر، در تمامی نقاط جزیره کتابخانه‌هایی با الهام از وسایل طبیعی ساخته شده و در آن‌ها کتاب قرار دادند و به این ترتیب بازدیدکنندگان توانستند در هرجایی از جزیره که قرار داشتند، کتاب بردارند و پس از مطالعه، دوباره آن‌را به قفسه‌ها بازگردانند؛ و این‌گونه بود که ایده کتاب‌خوانی در دل طبیعت به سرانجام رسید. چهارمین دوره جشنواره با موضوع طنین کتاب‌های تصویری برگزار شد. در این بخش، نمایشگاهی از آثار برگزیده هانس کریستین اندرسن و نمایشگاه‌های کتاب‌های تصویری و اجلاس‌هایی پیرامون همین موضوع صورت گرفت. به دلیل این‌که این جشنواره با نام هانس کریستین اندرسن شروع به کار کرده است، در حاشیه تمام برنامه‌هایش بخشی را نیز به داستان‌سرایی و قصه‌گویی اختصاص می‌دهد. جشنواره، آیین مشترکی در هر سال‌ دارد که میهمانان تمام بخش‌ها طناب افتتاح جشنواره را در دست می‌گیرند و با اشاره رئیس جزیره، طناب بریده می‌شود و مراسم افتتاح می‌شود.

Malgorzta Gurowska
لهستان / جایزه بزرگ 

 

Anna Morgunova
روسیه جایزه جزیره طلایی 

 

JooHee Yoon
آمریکا / جایزه جزیره طلایی 

Myung-ae Lee
کره جنوبی / جایزه جزیره سبز 

 

 

 

Ksenia Rodkina
روسیه / جایزه جزیره سبز 

 

Catarina Sobral
پرتقال / جایزه جزیره سبز 

 

Albertine Zullo
سویس / جایزه جزیره سبز

امیر شعبانی پور/ایران/ جایزه جزیره سبز

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر