728 x 90

تصویرسازی کتاب آموزشی برای کودکان / اکرم السادات خلقی

تصویرسازی کتاب آموزشی برای کودکان / اکرم السادات خلقی
تصویرسازی کتاب آموزشی برای کودکان / اکرم السادات خلقی

«این پروژه، یک کار دانشگاهی درباره تصویرسازی آموزشی برای کودکان خردسال سه تا پنج سال است که با تکنیک دیجیتال پینت (نرم افزار فتوشاپ) انجام شده است؛ برای همین هیچ عنوانی ندارد.

درباره روند  شکل گیری ایده اولیه باید بگویم که در درس تصویر سازی علمی،  استاد از ما خواستند برای خردسالان کتاب آموزشی کار کنیم. بنده حدود یک ماه به رفتارهای کودکان سه ساله توجه می‌کردم و پی گیری می‌کردم و از مادران زیادی سوالاتی در مورد رفتار های کودکان شان پرسیدم و به یک ایده اولیه در مورد حس مالکیت در کودکان رسیدم  و درک اینکه هر وسیله بایستی متعلق به صاحب آن وسیله باشد(ما اجازه نداریم وسیله دیگران را برای خودمون بخواهیم)

از پیش‌طرح تا اجرای نهایی حدود سه ماه طول کشید. بیشتر، اتودهای اولیه و ایده اولیه زمان برد و اجرای نهایی فقط یک ماه طول کشید.

من در کارهایم از هنرمند خاصی متاثر نبودم و همیشه تلاش می کنم اگر کاری را به صورت دیجیتال انجام می دهم با این حال آن حس و حال و زیبایی های کار با دست همچنان در آثارم حفظ شود و صرفا فضای دیجیتال بر کارهایم زیاد حاکم نشود.

از نظر من هیچ کاری برتر یا بدتر نیست و هر اثر هنری حرف های خاص خودش را دارد چون قیاس کردن کار دشواری است .

چالش اصلی من در این پروژه،  خلق کاراکتر اصلی داستان بود چون نمی‌خواستم شخصیتی معمولی باشد. دوست داشتم یک ویژگی خاصی داشته باشد که بتوانم محتوای داستان را با آن ویژگی بهتر نشان بدهم برای همین موهای بنفش و اغراق شده را برای کاراکتر اصلی طراحی کردم…»

شایان ذکر است ، اکرم السادات خلقی، متولد ۱۳۵۹ شیراز، عضو انجمن تصویرگران ایران و دارای مدرک کارشناسی گرافیک و ارشد تصویرسازی از دانشگاه هنر تهران است.

تصاویر:


 

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر