728 x 90

الهام از کاراکترهای شاهنامه‌/سحر رضایی

الهام از کاراکترهای شاهنامه‌/سحر رضایی
الهام از کاراکترهای شاهنامه‌/سحر رضایی
« ایده اولیه من در بیشتر کاراکترها، الهام از شخصیت‌های شاهنامه است که به شیوه جدید طراحی شده است. وجه تمایز کاراکترها استفاده از کادر دایره و گنجاندن الزامی کاراکترها در فضایی محدود است که خود باعث اغراق شده و فیگوری جدید از کاراکترها را ایجاد کرده است و در دیگر کاراکترها، اغراق نقش اصلی را ایفا می‌کند.

مخاطب واقعی این کاراکترها عموم مردم هستند ولی به دلیل دفورمه شدن بعضی از کاراکترها برای کودکان مبهم است. بنابراین گروه سنی نوجوان تا بزرگسال مخاطب اصلی این آثار هستند. در شاخه تصویرسازی و طراحی کاراکتر، بیشترین نیاز مخاطب دیدن کاراکتر با فیگور و شکلی جدید و متمایز از کاراکترهای کلیشه‌ای است که حتی الامکان سعی کرده ام با استفاده از یک ترکیب بندی ثابت در طراحی، این نکته را رعایت کنم.

در خلق بعضی ازاین آثار از شیوه پوشش و شکل صورت و …که در شاهنامه وجود داشت به صورت محسوس اما به سبک تصویرسازی خودم استفاده کردم.

استفاده از شیوه طراحی آزاد خیلی به من کمک کرد که کاراکتر های متمایز تری نسبت به دیگر آثارم داشته باشم و استفاده ازفضای ترکیب بندی، کادر یکسان و استفاده از پالت رنگی محدود باعث وجه تمایز نسبت به آثار دیگر شده است که ناخودآگاه آثار به صورت مجموعه دیده می شود.

این مجموعه می تواند به عنوان هنر کاربردی استفاده شود و می توان از این آثار در طراحی خیلی از محصولات ( طراحی کیف ،تیشرت و پوشاک و…و هچنین به عنوان لیبل ظروف (لیوان و….)  به خصوص نمونه هایی که متاثر از شخصیت های شاهنامه است استفاده کرد.

تکنیک اجرایی با استفاده از ماژیک و به صورت دستی  و ادیت نهایی رنگ ها در نرم افزار فتوشاپ می باشد.»

شایان ذکر است ، سحر رضایی متولد ۱۳۷۰ و فارغ التحصیل رشنه گرافیک و فعال در زمینه تصویرسازی می باشد.

 

 

 

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر