728 x 90

طرحی قدیمی از سید مسعود شجاعی طباطبایی/پابرهنه ها

طرحی قدیمی از سید مسعود شجاعی طباطبایی/پابرهنه ها
طرحی قدیمی از سید مسعود شجاعی طباطبایی/پابرهنه ها

سید مسعود شجاعی طباطبایی ،کارتونیست و کاریکاتوریست مطرح ، به واکاوی طرح های قدیمی خود در صفحه اینستاگرامش روی آورده است که طرح ذیل یکی از این طرح ها است. وی در باره این طرح می گوید :

« در دهه شصت غالب شخصیت های طرح هایم پابرهنه بودند، مردم مستضعفی که کوله بارسنگین همه سختی ها را به دوش می کشیدند، به نظرم رسید این روزها که سخت درگیرم و فرصت کشیدن کار جدید ندارم ، بعضی از این طرح های خطی ساده روی کاغذ های کاهی بازیافتی را واکاوی کنم!

دراین طرح نفر اول بدبختی ظاهرا ریق رحمت را سر کشیده، نفر دوم در آستانه آن است و نفر سوم با مدالش که وصله ای بیش نیست ، گویی از شرایطش راضی است و دو انگشت پیروزی را به نمایش گذاشته است!

چرا فاصله ها روز به روز بیشتر می شود؟

مردم مستضعف روزگارشان سخت تر می شود، و ثروتمندان هم با دارایی های نجومی شان انگار در جهانی دیگر سیر می کنند، اختلاس های چند هزار میلیاردی، رشوه های نجومی و....راستی به قول خودشان حال می کنند، و مردم بخت برگشته از طریق سریال هایی چون دل، دلمشغول اند!!

دولت مردان با زندگی های آنچنانی سوار بر مرکب های بلندمرتبه با شیشه های دودی قیقاج می روند و گاهی نیز از پس این غبار دودی فاصله، از رضایت مردم می گویند!

رضایت مردم از چه ؟

از شنیدن شعار متکبرانه وزیر چند صد میلیاردی که می گوید افتخارم این است حتی یک خانه نساختم! تا ...»

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر