728 x 90

انیمیشن صید تمثیلی از مشکلات انسان امروزی

انیمیشن صید تمثیلی از مشکلات انسان امروزی
انیمیشن صید تمثیلی از مشکلات انسان امروزی

انیمیشن کوتاه «صید» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سلمان اربابون، قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان امروزی است. این فیلم با موضوع خودشناسی و تاکید بر رجوع به خویشتن برای آزادی، در حال تولید است.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در خلاصه موضوع این انیمیشن که با تکنیک دو بُعدی سنتی (بر روی کاغذ) انجام می‌شود، آمده است: «صیاد در انتظار صید نشسته بود و آگاه نبود که خود، صید صیادی دیگر است...»

سلمان اربابون درباره‌ی شیوه شکل‌گیری انیمیشن کوتاه «صید» توضیح داد: حدود هفت سال بود که قصد ساخت قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان کنونی داشتم. نمادهای به کار رفته در این قصه ریشه در فرهنگ و ادبیات فارسی دارند. ماهی در فرهنگ‌های مختلف از جمله ایران، مظهر زندگی و شادابی است. مرد کهنسال در قصه‌ی ما با ظاهری هندسی روایت‌گر انسان امروز است؛ انسانی درگیر روزمره‌گی و فضای خشک که در تقابل با پویایی طبیعتش است.

وی افزود: تولید انیمیشن «صید» با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامت عوامل تولید، به‌صورت دورکاری در حال انجام است و امیدوارم تا پایان سال 99 آماده نمایش شود.

عوامل تولید این انیمیشن کوتاه 8 دقیقه‌ای عبارتند از: فیلمنامه: پیام پارسافر، طرح و ایده شخصیت: عرفان محمدی‌آذر، طراح شخصیت، طراح استوری‌بُرد و انیماتور: مهدی قومورلو، طراح کانسپت، لی‌آوت و بک‌گراند‌ها: نگاره حلیمی، کامپوزیت: سلمان اربابون، تدوین: سلمه اربابون، طراح صدا و صداگذاری: حسن مهدوی، آهنگساز: فرنام فرهنگ‌کرمانی، تهیه‌کننده و کارگردان: سلمان اربابون، تولید شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر