728 x 90

۲۰۰۰ اثر از ۶۸ کشور در مسابقه ما کرونا را شکست می‌دهیم

۲۰۰۰ اثر از ۶۸ کشور در مسابقه ما کرونا را شکست می‌دهیم
۲۰۰۰ اثر از ۶۸ کشور در مسابقه ما کرونا را شکست می‌دهیم

دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» گفت: در فاصله ۶ روز مانده به پایان مهلت شرکت در این مسابقه، بیش از ۲۰۰۰ اثر از ۶۸ کشور دریافت کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تعداد آثار تا پایان رویداد دو برابر شود.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از خبرگزاری فارس ، سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم»، با اعلام این خبر به خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس گفت: تا ظهر امروز (سه‌شنبه ۵ فروردین)، ۴۸۹ هنرمند از ۶۸ کشور در مسابقه شرکت کرده‌اند که بیشترین استقبال از کشورهای آمریکای لاتین، ایتالیا، ترکیه و روسیه است.

وی افزود: از میان ۲۰۰۰ اثر ارسالی، حدود ۸۰۰ اثر روی گالری مجازی واقع در تارنمای ایران کارتون بارگذاری شده و هر روز بر تعداد آن افزوده می‌شود.

 


اثر نیکلا لیستس از کرواسی

 

شجاعی طباطبایی ادامه داد: گالری مجازی آثار تا امروز بیش از ۴۲۱ هزار بازدید داشته است. با توجه به اینکه تا کنون کشورهای روسیه (خبرگزاری اسپوتنیک)، اندونزی، هند و روسیه در بازنشر این گالری مجازی شرکت کرده‌اند، تصور می‌کنیم تا پایان مهلت شرکت در مسابقه (۱۱ فروردین) میزان بازدید به یک میلیون بازدیدکننده برسد.

به گفته دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم»، با توجه به استقبال هنرمندان از این مسابقه و دریافت روزانه صدها اثر در دبیرخانه، فعلاً نیازی به تمدید این رویداد نیست. 

 


اثر ناجی بناجی

 

وی درباره موضوعات محتوایی اظهار داشت: هنرمندان کارتونیست بسیار به‌روز هستند و رویدادها درباره ویروس کرونا را به سرعت در آثار خود منعکس می‌کنند، مثلاً موضوعاتی مانند کمبود دستمال کاغذی یا حضور کادر درمان در صف اول مبارزه را در آثار خود نمایش داده‌اند. یا «ناجی بناجی»‌ کارتونیست مراکشی و مسئول انجمن کاریکاتوریست‌های جهان عرب، آمریکا و شخص ترامپ را عامل اصلی شیوع ویروس منحوس کرونا دانسته و آن را در اثر خود نشان داده است.

 


سرگئی تونین

 

شجاعی طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» یک رویداد فرامرزی است و هنرمندان سراسر جهان شرکت در آن را وظیفه انسانی و هنری خود می‌دانند، به عنوان نمونه، آقای «سرگئی تونین»‌ کارتونیست ۸۴ ساله روسیه با وجود کهنسالی و لرزش دست، اثری قابل تأمل را خلق کرده و به دبیرخانه ارسال کرده است.

 


لوک ورنیمن از بلژیک


اثر محسن جعفری


اثر علی راسترو

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر