728 x 90

ارسال اثر از سه هنرمند چینی به مسابقه کارتون کرونایی

ارسال اثر از سه هنرمند چینی به مسابقه کارتون کرونایی
ارسال اثر از سه هنرمند چینی به مسابقه کارتون کرونایی

سید مسعود شجاعی طباطبایی از برپایی اولین مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» در ایران و جهان به منظورهم‌افزایی برای مقابله با این ویروس خبر داد.

به گزارش سایت ایران کارتون ، سیدمسعود شجاعی طباطبایی،هنرمندکارتونیست ، کاریکاتوریست و مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، در گفتگو با خبرگزاری مهر از برگزاری اولین مسابقه بین‌المللی کارتون «ما کرونا را شکست می‌دهیم» خبر داد و گفت: تعداد کشورهایی که درگیر بیماری کرونا شدند هر روز رو به افزایش است و با توجه به سه نکته مهم تصمیم گرفتیم این مسابقه بین‌المللی را برای هم افزایی بیشتر در این زمینه راه اندازی کنیم.

وی توضیح داد: نکته اول این است که موضوع «ما کرونا را شکست می‌دهیم» عنوان مناسبی برای مسابقه است، چراکه ویروس‌های دیگری نیز در ایران و دنیا بروز کردند و از بین رفتند؛ پس کرونا هم از بین می‌رود. نکته دوم این است مردم ایران باید بدانند فقط ایران درگیر این ویروس نیست و همه کشورها با آن درگیرند. نکته سوم اینکه در این موضوع، بحث روحیه بخشی را مهم می‌دانیم؛ چون یکی از مواردی که باعث ابتلاء به کرونا می‌شود، ترس و ناامیدی است که در سیستم ایمنی بدن تأثیرگذار است.

شجاعی طباطبایی تاکید کرد: نکته خیلی مهم برای ما، جنگ با ویروس کرونا است چون در کنار این اتفاق می‌بینیم که معاندان با ایران و نظام در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال سیاسی کردن ماجرا هستند و از آن بهره برداری سیاسی می‌کنند و این درحالی است که این ویروس گریبان همه جهان را گرفته است. البته ما در این مسابقه به این موارد نپرداختیم اما در دل ماجرا به این نکته اشاره کردیم که این اتفاق سیاسی نیست و مربوط به کل دنیا است.

وی بیان کرد: این مسابقه بین‌المللی توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با مشارکت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، بنیاد فرهنگی روایت فتح، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه مجازی آی گپ و… برگزار شده است. از همه عزیزانی که می‌توانند در این راه کمک حال باشند و می‌توانند به ما کمک کنند درخواست دارم تا به کمک ما بیایند.

شجاعی طباطبایی در پایان گفت: فراخوان این مسابقه روز گذشته منتشر شده است و تا این لحظه، از ۱۱ کشور اثر به مسابقه ارسال شده است و حتی از کشور چین سه هنرمند شرکت کردند.

فراخوان مسابقه

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر