728 x 90

کارتونیست، هنرمندی اسطوره زدا

کارتونیست، هنرمندی اسطوره زدا
کارتونیست، هنرمندی اسطوره زدا
 

خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان ،کارگاه تخصصی این هفته خود را برپایه اسطوره شناسی نشانه شناس برجسته، رولان بارت برگزار می کند.

به گزارش سایت ایران کارتون، این کارگاه در ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۳ مهرماه با حضور کاریکاتوریست‌ها و علاقه‌مندان در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می‌شود.

عنوان این کارگاه «کارتونیست، هنرمندی اسطوره زدا» است و برپایه اسطوره شناسی نشانه شناس برجسته، رولان بارت به آموزش نکات مهمی در خصوص اسطوره زدایی می‌پردازد.

این هفته سخنرانانی که در کارگاه تخصصی به آموزش نکات مهم می‌پردازند علی اسدی و الهام دزفولیان هستند.

پیام پورفلاح مدیر خانه کاریکاتور اصفهان در خصوص این کارگاه گفت: بیشتر ما فکر می‌کنیم آن چیزی که در جامعه و در زندگی روزمره‌مان تجربه می‌کنیم، ازلی و ابدی است؛ همیشه بوده و خواهد بود و مثل یک اسطوره بی نقص به حیات خود در ذهن و زندگی ما ادامه می‌دهد. اما راستش را بخواهید، رولان بارت(Roland Barthes)، نشانه شناس و اسطوره شناس فرانسوی با شما در این مورد موافق نیست. البته اگر شما هم چنین نگاهی داشته باشید!

وی ادامه داد: بارت سعی می‌کند دستتان را بگیرد و به شیوه اسطوره زدایی خاص خودش، شما را با واقعیت انتخاب‌ها، شیوه‌های مصرف و آدم بزرگ‌های اطرافمان آشنا کند. اگر نمی‌دانید بدانید که شما، دقیقا شمای کارتونیست و بارت، حرف‌های زیادی برای گفتن به یکدیگر دارید. این سه شنبه می‌خواهیم از اسطوره زدایی در کارتون حرف بزنیم؛ آن هم به سبک رولان بارت. ببینیم قصۀ اسطوره‌های اطرافمان چیست و چگونه بر ما تأثیر می‌گذارند.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر