728 x 90

پیتر جکسون وارد دنیای انیمیشن شد

پیتر جکسون وارد دنیای انیمیشن شد
پیتر جکسون وارد دنیای انیمیشن شد

پیتر جکسون، کارگردان سرشناس نیوزیلندی برنده جایزه اسکار و خالق ارباب حلقه ها ، با راه‌اندازی بخش تولید انیمیشن درکمپانی تولیدی خود  وارد دنیای انیمیشن شد.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از خبرگزاری مهر؛ سایت ورایتی خبر از ورود پیتر جکسون ، فیلمساز برنده جایزه اسکار وارد به دنیای انیمیشن داد.این کارگردان و تهیه‌کننده که خالق آثاری چون «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است، در کمپانی جلوه‌های ویژه‌اش که با نام «وتا دیجیتال» فعالیت می‌کند، بخشی را به تولید انیمیشن اختصاص داده است.

این بخش تازه تاسیس به ریاست «پرم آکاراجو» که از کهنه‌کاران این صنعت است، به عنوان رییس اجرایی، فعالیت خواهد کرد.

این کمپانی که در نیوزیلند واقع است دیروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: ساخت انیمیشن رویای همیشگی مالکان این شرکت یعنی جکسون و فرن والش بوده است.

پیتر جکسون نیز در بیانیه‌ای گفت: ما از طرفداران پر و پا قرص داستان‌سرایی انیمیشنی از هر انوع آن هستیم. اما این مسیر زمان‌بر، طولانی و پرهزینه‌تر از فیلم است. از همین رو ما این بخش جدید را تاسیس کرده‌ایم تا درها را به سوی فیلمسازان و قصه‌گویانی باز کنیم که تاکنون شانسی برای عرضه توانایی‌هایشان نداشته‌اند.

هنوز از جزییات پروژه‌های این کمپانی اطلاعاتی ارایه نشده اما گفته شده که فرن والش نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی چندین پروژه انیمیشن را برعهده می‌گیرد.

بخش انیمیشن «وتا» در کنار بخش جلوه‌های ویژه این کمپانی که در زمینه سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند، فعالیت خواهد داشت تا برای اولین بار در تاریخ ۲۵ سال این کمپانی به تولید محتوای اوریجینال بپردازد.

شایان ذکر است ، فعالیت این کمپانی از سال ۱۹۹۴ شروع شده است.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر