728 x 90

مجله هنرهای تجسمی منتشر شد!

مجله هنرهای تجسمی منتشر شد!
مجله هنرهای تجسمی منتشر شد!

هنر واقعی با فطرت و حقیقت انسان هماهنگ است. در واقع هنر شکوفایی حقیقت است و توانایی هنرمند در قدرت بیان این حقیقت معنا پیدا می‌کند.

هنر متعهد از اندیشة غرض‌ورزانه آزاد است، اما در عین حال این هنر آینه تمام‌ نمای تعهد اجتماعی است؛ چون وجود انسان با تعهد شکل می‌گیرد و هنرمند نیز با توجه به این مفهوم باید اهل درد باشد؛ دردی که سرچشمه همه زیبایی‌هاست و و معیار انسانیت محسوب می‌شود. هنرمند بی‌درد نسبت به تاریخ سرنوشت و هویت فرهنگی زمانه‌اش تعهدی ندارد.

شهید آوینی می‌گوید: «آزادی در نفی همه تعلقات است جز تعلق به حقیقت که عین ذات انسان است. وجود انسان در این تعلق است که معنی می‌گیرد و بنابراین آزادی و اختیار انسان، تکلیف اوست در قبال حقیقت. نه حق او برای ولنگاری و رهایی از همه تعهدات و مقدمتاً باید گفت که هنر و ادبیات نیز در برابر همین معنی ملتزم است.»

هنرمند مسئولیت‌پذیر می‌اندیشد و هنرمند معاصر ما هرگز در دام هنر برای هنر که مولود تکنولوژی است نمی‌افتد؛ چراکه این مقوله هنرِ خواص است. هنرمند با این انتخاب نوعی از مرزبندی را با این هنر ایجاد می‌کند.

با ذکر موارد مطروحه، نشریه هنرهای تجسمی در راستای گفتمان‌سازی هنر انقلاب است و پیامی به تاریخ دارد که باید ثبت شود. ملتی که تصویر نداشته باشد به راحتی نابود می‌شود و اگر نتوانیم تصویر درستی از خود ارائه دهیم دیگران تصویر مطلوب خودشان را از ما ارائه می‌دهند.

پیرو این شماره از مجله تلاش می‌کنیم با بهره‌مندی از امکانات فضای مجازی با مخاطبان ارتباط بگیریم و به لطف خدا این نشریه را به شکل فصل‌نامه و رایگان منتشر کنیم.

عزیزانی که علاقه مند به انتشار مقاله هایشان در مجله هنرهای تجسمی دوره جدید هستند ، می توانند با شماره تلفن ۸۸۸۰۸۱۰۳ تماس بگیرند یا به ایمیل info@tajasomi.ir مطالبشان را ارسال کنند.

برای دیدن مجله  اینجا را کلیک  کنید.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر