728 x 90

مورت دراکر افسانه ای درگذشت!

مورت دراکر افسانه ای درگذشت!
مورت دراکر افسانه ای درگذشت!

مورت دراکر، کارتونیست و کاریکاتوریست مشهورآمریکایی , 9 آوریل سال 2020 درگذشت.

به گزارش سایت ایران کارتون، خبرمرگ «مورت دراکر» را نیویورک تایمز به نقل از دوست و همکار کاریکاتوریست دیرین وی« جان رینر» زده است . رینر گفته است که دراکر، جمعه 9 آوریل بر اثر مشکل تنفسی درگذشت اما به نظر نمی رسد مشکل تنفسی او ناشی ازابتلا به عارضه کرونا ویروس بوده باشد.

مورت دراکر، خالق بسیاری ازپوسترهای فیلم و تصاویرطنز ترسیمی مجله مد است.

 دراکر ۲۶ مارس ۱۹۲۶ دربروکلین متولد شد و کارش را در سال ۱۹۵۹ شروع کرد.او تصاویر بی شماری را در مجله مد کارکرد . پوستر فیلم  American Graffiti، اولین فیلم جورج لوکاس ، یک نمونه از آثاراین هنرمند است .تصویرسازی کتاب های کودکان و بزرگسالان و کارهای تبلیغاتی ازدیگر فعالیت های این هنرمند مشهور است.او کارش را در نشریه مد با خلق  تصاویری برای فیلم ها وسریال های مشهور تلویزیون شروع کرد و در هرشماره از این مجله ، به انتشارتصاویری مربوط به تمسخر کارهای سینمایی می پرداخت. دراکر در سال ۲۰۰۸ کار با این مجله را به پایان رساند.

دراکر را بیشتر با مجموعه کارهای طنزی که کارکرد و چرخشی درفرهنگ عامه ازجمله سیاست و سرگرمی دارد، می شناسند.دراکر، یکبار هم با همسرش بارباراهلرمان و دخترش لوری و سه نوه اش در ملانی آمستردام مورد سوء قصد قرارگرفت که جان سالم به در برد .

به هر حال نشریه مد که با اسم مورت دراکر شناخته می شود چهره های بزرگی را به عالم کارتون و کاریکاتور دنیا معرفی کرد که قطعا تکرار نشدنی هستند.

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر