728 x 90

شیراز میزبان مراسم مسابقه بین المللی کارتون "کرونا را شکست می دهیم"

شیراز میزبان مراسم مسابقه بین المللی کارتون "کرونا را شکست می دهیم"
شیراز میزبان مراسم مسابقه بین المللی کارتون "کرونا را شکست می دهیم"

 دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با مشارکت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ، روایت فتح، بنیاد احسان برکت ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه مجازی آی گپ و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقدام به برگزاری نخستین مسابقه بین‌المللی کارتون با موضوع «ما کرونا را شکست می‌دهیم» کرده است.

دبیراجرایی این رقابت هنری در گفت‌وگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: هنر با رویکرد تجسمی واستفاده از رشته‌های تصویری همچون کارتون و کاریکاتور می‌تواند انتقال دهنده پیام‌های مختلف و موثر در جامعه باشد.  به ویژه در حوزه پیشگیری، بهداشت و درمان این ظرفیت تصویری می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن تاثیرات موثری  را به جامعه منتقل کرده و پیام رسانی و تغییرات شگرفی در همین مدت کوتاه در نگرش مردم ایجاد کند.

محمدجواد زارع مهذبیه با اشاره به اینکه در مدت 12 روز از اعلام فراخوان این مسابقه 56 کشور جهان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند و تعداد و تنوع آثارهنرمندان شرکت کننده در این رویداد بسیار قابل توجه است. با توجه به فرصت مناسبی که تا پایان مهلت ارسال برای هنرمندان باقی مانده از تمام هنرمندان کارتونیست ایران دعوت می کنم تا در این رویداد بزرگ شرکت کنند.

وی بیان کرد: استاد سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، دبیر این رخداد هنری هستند و من هم با افتخار در کنار ایشان هستم.  هنرمندان تا ۱۱ فروردین مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

دبیر اجرایی نخستین مسابقه بین‌المللی کارتون با بیان اینکه هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر پنج اثر ارسال کند، یادآور شد: به هنرمندانی که آثارشان به فینال راه یابد کاتالوگ نمایشگاه اهدا می‌شود. (۵۰ فینالیست) و فایل الکترونیکی PDF کاتالوگ برای همه شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: اهدای جوایز برگزیدگان ایرانی منوط به حضور آنان در مراسم اختتامیه است. بدیهی است پس از شکست کرونا، کمک هزینه سفر به برگزیدگان تعلق می‌گیرد.

دبیر اجرایی نخستین مسابقه بین‌المللی کارتون بیان کرد: در صورتی که این ویروس را شکست دهیم و شرایط کشور به حالت اولیه بازگردد، مراسم اختتامیه این مسابقه ۱۵ اردیبهشت همزمان با هفته شیراز در شهر زیبای شیراز برگزار می‌شود.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر