728 x 90

آغاز پخش انیمیشن 4k چیا از شبکه پویا

آغاز پخش انیمیشن 4k چیا از شبکه پویا
آغاز پخش انیمیشن 4k چیا از شبکه پویا

اولین مجموعه پویانمایی رسانه ملی با کیفیت 4k به نام « چیا»  ساخته مرکز پویانمایی صبا و به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر سحرخیز هر روز ساعت 9 صبح و 12:30ظهر از شبکه پویا پخش می شود.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، شخصیت اصلی داستان، پسر بچه ای به نام «چیا" است که در حال یادگیری و شناخت محیط پیرامون خود می باشد. برای او ساده ترین اتفاقات و مسائل زندگی تازگی دارد. چیا در این مجموعه پسری کنجکاوی است که با پدر و مادر خود زندگی می کند، عروسکی پارچه ای به اسم شیرابی (آقای شیر) دارد که در حضور او جان می گیرد و در مواقع دیگر بی جان است. دوست دیگری به نام زنبورک دارد که داخل باغچه خانه شان زندگی می کند و در مسیر یادگیری و آموختن او را همراهی می کند و فضایی شاد ایجاد می کند.

زنبورک دوستانی مثل شاپرک و کفشدوزک دارد که در بعضی قسمت ها دیده می شوند. در هر قسمت از این مجموعه، سوالی در ذهن چیا به وجود می آید که او را برای دانستن و آموختن مشتاق می کند چیا به دنبال جواب سوالش از دوستان خود شیرابی و زنبورک کمک می گیرد و در نهایت با رسیدن به جواب، مطلب تازه ای از خودش و دنیای اطرافش یاد می گیرد.

موضوعات این مجموعه پیرامون آشنایی با حواس پنجگانه و یادگیری و شناخت فصل ها، اشکال هندسی، اندازه اجسام حواس پنجگانه، بازی، نقاشی، اعداد، انواع پرنده و گیاهان، رویارویی با ترس ها و شناخت اجسام خطرناک، اهمیت تغذیه انواع طعم و مزه، اهمیت نظم و نظافت، بهداشت دهان و دندان، اهمیت ورزش، اهمیت کتابخوانی و کمک در کارمنزل و ... است.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر