728 x 90

آغاز به کار جشنواره فصل کارتون اصفهان

آغاز به کار جشنواره فصل کارتون اصفهان
آغاز به کار جشنواره فصل کارتون اصفهان

پیام پورفلاح، مدیرخانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان، از راه اندازی و آغاز به کار جشنواره «فصل کارتون» با اعلام و انتشار فراخوان ابن طرح، که ویژه اعضای این خانه و کاریکاتوریست‌های کشور است و با نگاه ملی طراحی شده ، خبر داد.

به گزارش سایت ایران کارتون، پورفلاح از انتشار فراخوان «فصل کارتون» خبرداد و خاطرنشان کرد: این طرح، یکی از طرح‌های جدید خانه کاریکاتور اصفهان است که در آن از کاریکاتوریست‌ها برای حضور در مسابقات کاریکاتور به‌ صورت فصلی دعوت می‌کنیم تا در مسائل روز با نگاه نقادانه به تولید اثر بپردازند. نخستین دوره این مسابقه برای فصل بهاراکنون فراخوان خود را منتشر کرده است.

وی افزود: این جشنواره، فصلی یکبار برگزارمی‌شود و موضوعات آن متناسب با شرایط روز کشور است و داوران آن نیز از بهترین هنرمندان عرصه کاریکاتور هستند.

مدیرخانه کاریکاتورحوزه هنری اصفهان با اشاره به جوایزاین جشنواره که درحد جشنواره‌های ملی است خاطرنشان کرد: ازآثار منتخب این مسابقه نمایشگاهی در فضای مجازی وب سایت، اینستاگرام و تلگرام برگزار می‌شود و از سه اثر برتر هرفصل از این مسابقه نیزموشن کارتون ساخته خواهد شد.

پور فلاح ، وعده وعیدها و شعارهای توخالی را به عنوان موضوع این دوره از فراخوان جشنواره «فصل کارتون»عنوان کرد وگفت:.

همان طور که دراین فراخوان توضیح داده ایم ، وعده و وعید دادن کار سخت و در عین حال آسانی‌ست! کارسخت از این منظر که انجام تعهدات و وفای به عهد، زحمت فراوان دارد و مسئولیت سنگینی روی دوش وعده دهنده می‌گذارد.از طرفی دیگر، وعده و وعید بسیار آسان است چون دقیق‌تر که نگاه کنیم؛ یک دهان می‌خواهد و تسلط بر زبان مادری! و با این نگاه ساده‌تر، وعده و وعید دادن تبدیل می‌شود به شعارهای توخالی!

وی درادامه به مقررات این دوره از مسابقه پرداخت وگفت: این جشنواره ویژه اعضای خانه کاریکاتوراصفهان است، اما هنرمندان دیگر شهرها نیز می‌توانند به‌عنوان مهمان در این مسابقه حضور یابند.

پورفلاح درادامه اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با تکنیک و تعداد آزاد با اندازه حداقل A4، فرمت JPG و رزولوشن ۳۰۰ dpi در این جشنواره شرکت کنند و باید به همراه آثار نام کامل اثر شماره تماس ثابت و همراه نیز در یک فایل نوشتاری به دبیرخانه این جشنوارهارسال شودوی خاطر نشان کر: آثاری هم که قبلا منتشر و موفق به کسب جایزه شده‌اند، فقط به بخش نمایشگاهی راه پیدا می‌کنند. هرشرکت‌کننده هم با ارسال اثر می‌پذیرد که دبیرخانه مسابقه حق استفاده نمایشگاهی و انتشار آثار در فضاهای مجازی و حقیقی را خواهد داشت.

پورفلاح درادامه به جوایز این مسابقه پرداخت و گفت : به نفر اول: سی میلیون ریال، نفر دوم بیست میلیون ريال و به نفر سوم ده میلیون ريال تعلق خواهد گرفت.

مدیرخانه کاریکاتورحوزه هنری استان اصفهان در پایان آخرین مهلت ارسال آثاردهم خرداد‌ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد و خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره باید آثارخود را از طریق ایمیل خانه کاریکاتور اصفهان به آدرس esfahancartoon@gmail.com ارسال کنند و درقسمت موضوع ایمیل هم حتما قید کنند که مربوط به جشنواره فصل کارتون اصفهان است.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر