728 x 90

مسعود مهرابی کارتونیست درگذشت

مسعود مهرابی کارتونیست درگذشت
مسعود مهرابی کارتونیست درگذشت

مسعود مهرابی، کارتونیست، نویسنده کتاب‌های حوزه کاریکاتور با عناوین «نردبان‌های بی‌بام» و «میان سایه روشن» و نویسنده کتاب های تاریخ سینما و مدیرمسئول ماهنامه سینمایی فیلم درگذشت.

به گزارش سایت ایران کارتون ، مسعود مهرابی ،  متولد سال ۱۳۳۳ بود و پیش از راه‌اندازی مجله «فیلم»، با نشریات و مطبوعات مختلفی همکاری داشته و به عنوان کارتونیست و کاریکاتوریست و نویسنده کتاب فعالیت عمده ای داشته است. مهرابی ، نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلفی در حوزه کارتون و کاریکاتور در ایران و جهان داشته و در عرصه کاریکاتور نیز کتاب‌های «نردبان‌های بی‌بام» و «میان سایه روشن» را منتشر کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری مهر ، مهرابی طی چندماه اخیر به دفتر مجله «فیلم» رفت و آمد نداشته و ظاهراً از بیماری رنج می‌برده است. اما بیماری وی، ارتباطی به درگذشتش نداشته و ساعاتی پیش در بامداد روز دوشنبه ۱۰ شهریور در خواب، درگذشته است.

بنا بر این گزارش ، به گفته یکی از همکارانش در مجله «فیلم»، مهرابی طی ماه‌های گذشته برای پرهیز از شیوع بیماری کرونا به دفتر مجله نمی‌رفته و بیماری‌اش هم درباره مفاصل و درد زانو بوده است.

شایان ذکر است، مهرابی از سال ۱۳۶۲ به‌ عنوان صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه سینمایی «فیلم»، این‌نشریه سینمایی را به دکه مطبوعات کشور معرفی کرد. مجله مذکور از سال ۱۳۷۲ دارای سالنامه هم شد.مسعود مهرابی، نویسنده چند کتاب سینمایی است که ازجمله کتاب هایش دراین زمینه می‌توان به :تاریخ سینمای ایران،پوسترهای فیلم 1305-1371، کتابشناسی سینما در ایران، فرهنگ فیلم‌های مستند سینمای ایران، فرهنگ فیلم‌های کوتاه داستانی، فرهنگ فیلم‌های کوتاه داستانی و صد سال اعلان و پوستر فیلم و سیاحت نامه جشنواره های جهانی اشاره کرد.

سایت ایران کارتون، درگذشت این هنرمند فقید را به خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از خدواند منان طلب مفغرت و آمرزش برای آن مرحوم  و آرزی صبر برای بستگان ایشان می کند.

مسعود شجاعی طباطبایی درباره مسعود مهرابی مطلبی نوشته است، این مطلب را در اینجا ببینید.

 

شماری از کارتون های مسعود مهرابی را در ذیل مشاهده می کنید :

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر