728 x 90

نمایشگاه مجازی کارتون های امانوئل دل روسو

img
نمایشگاه مجازی کارتون های امانوئل دل روسو

امانوئل دل روسو، روزنامه نگار، کارتونیست و کاریکاتوریست ایتالیایی، متولد سال 1986 در ترنتوی ایتالیا است. امانوئل دل روسو، متخصص ارتباطات و طراح برند است اما قبل از فارغ التحصیلی در رشته روزنامه نگاری (MA) در دانشگاه گرونینگن، در میلان و ترنتو، ادبیات مدرن و معاصر ایتالیا و جهان را مطالعه کرده است. او در اوقات فراغت اش، یک تصویرگر مستقل و کاریکاتوریست سیاسی است.

امانوئل دل روسو، در گفتگویی در باره چگونه کاریکاتوریست شدنش گفته است که یک چرخش طبیعی از روزنامه نگاری به تصویرگری درسال 2015 بود. وی در آن زمان در یک وب سایت بین المللی عدالت کار کرده و از آنجا که زبان انگلیسی اش به اندازه کافی خوب نبوده، به نگارش تصویری، به عنوان راهی خوب برای انجام روزنامه نگاری و بیان داستانی بدون نیاز به نوشتن پرداخته است.

اغلب کارتون های امانوئل دل روسو، کارتون هایی سیاسی هستند اما در لابلای کارهایش به موضوعات اجتماعی هم می پردازد. وی هدف از پرداخت به کارتون سیاسی را، ایجاد تغییر اجتماعی، تشویق افراد به فکر کردن در باره امور و نشان دادن زاویه ای برای کشف حقیقت یا کنجکاو کردن و برانگیختن آنها نسبت به آن امور است.

دل روسو در آثارش به عنوان هنرمندی مستقل، به تضاد و چالش با قدرت های جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل پرداخته و به مسائل سیاسی روز جهان از زوایه دیدی منتقدانه واعتراضی می نگرد.

 

شماری از کارتون های امانوئل دل روسو در ذیل می آید:

 

 

 

 

 

 

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر