728 x 90

معرفی کوئنتین بلیک تصویرگر- نویسنده انگلیسی

img
معرفی کوئنتین بلیک تصویرگر- نویسنده انگلیسی


کوئنتین بلیک (Quentin Blake) تصویرگر- نویسنده انگلیسی، در سال 1932 متولد شده است. نخستین تصویرگری او در شانزده سالگی در مجله‌ی «پانچ» به چاپ رسید. بلیک تصویرگری برای مجله های «پانچ»، «اسپکتتور» و دیگر مجله‌ها را تا تصویرگری نخستین کتاب برای کودکان به نام «یک لیوان آب و داستان‌های دیگر» نوشته‌ی جان یومن در سال ۱۹۶۰ و ورود به دنیای ادبیات کودکان ادامه داد.
او دانش آموخته‌ی رشته‌ی ادبیات انگلیسی و هنر است و علاوه بر تصویرگری برای کودکان، بیشتر از بیست سال است که در کالج سلطنتی هنر، جایی که از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۶ سرپرستی بخش تصویرگری آن را بر عهده داشته است، تدریس می‌کند.
بلیک به دلیل همکاری با نویسندگانی چون «راسل هوبان»، «جوآن آیکن»، «مایکل روزن»، «جان یومن» و مشهورترین آن‌ها، «روال دال» شناخته شده است. بلیک تصویرگر بسیاری از کارهای «رولد دال» (داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس اهل بریتانیا و از مشهورترین نویسنده‌های انگلیسی) مانند «ماتیلدا»، «غول بزرگ مهربان»، «تشپ کال» و «جادوگرها» است، که جایزه‌های بسیاری را از آن خود کرده‌اند. از جمله می‌توان به جایزه whithbread، مدال kate greenaway، جایزه emil/kurt maschler، و همینطور جایزه بین‌المللی Bologna Ragazzi اشاره کرد. همچنین برای فعالیت‌هایش در زمینه ادبیات، در سال 2004 عنوان «شوالیه هنر و ادبیات» را از دولت فرانسه و در سال 2013 از انگلستان، دریافت کرد.
او در سال ۲۰۰۲ به‌خاطر مشارکت ماندگار به‌عنوان تصویرگر ادبیات کودک، جایزه «هانس کریستین اندرسن» را، دریافت کرد.
بلیک بر این باور است که: «همیشه باید طراحی کنیم، این تنها راهی است که به شکوفایی دست می‌یابیم. گرچه تکنیک‌های گوناگونی می‌دانید، به کار بستن آن‌ها کلید دریافتن است. به آثار هنرمندان بزرگ نگاه کنید، اما چندان زیر تأثیر آن‌ها نباشید. طراحی کنید و سرانجام آن چه را که می‌خواهید در دست بگیرید». از ویژگی‌های بارز آثار او، به کار گرفتن خطوط سریع و رنگ‌های درخشان و سادگی و طنز در تصویرهاست.
(ادامه کپشن در کامنت)
آثار بیشتری از این هنرمند را در استوری‌ها و آدرس‌های زیر دنبال کنید و به اشتراک بگذارید.
https://www.quentinblake.com/

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر