728 x 90

دو انیمیشن ایرانی در جشنواره بین المللی هیروشیما

دو انیمیشن ایرانی در جشنواره بین المللی هیروشیما
دو انیمیشن ایرانی در جشنواره بین المللی هیروشیما

دو فیلم کوتاه انیمیشن «خرچنگ» به کارگردانی شیوا صادق اسدی و «گرگم و گله میبرم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش مسابقه رسمی هجدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما ۲۰۲۰ راه یافتند.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از ایسنا، جشنواره بین‌المللی هیروشیما یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های انیمیشن جهان و مورد تایید آکادمی اسکار برای فیلم‌های کوتاه است که هر دو سال یکبار در شهر هیروشیمای ژاپن برگزار می‌شود.

در بخش مسابقه رسمی این دوره از جشنواره، ۵۹ فیلم از سراسر جهان و در چهار گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که فیلم «خرچنگ» درگروه ۳  و فیلم «گرگم و گله میبرم» در گروه ۴ بخش مسابقه حضور دارند.

در یک تفکیک قاره‌ای اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره،  ۵ اثر از قاره آسیا، ۳۷ اثر از قاره اروپا، ۵ اثر از قاره آمریکای شمالی و نیز ۱۲ اثر به صورت تولید مشترک هستند.

پیشتر شیوا صادق اسدی تهیه کننده و کارگردان فیلم کوتاه «یال و کوپال» در هفدهمین جشنواره انیمیشن هیروشیما در سال ۲۰۱۸ حضور داشته است.

بنا به گزارش رسمی سایت این جشنواره، امسال جمعا ۲۳۳۹ اثر انیمیشن از ۴۱ کشور و ۵ قاره جهان در این جشنواره شرکت کردند که از این میان ۲۷۶ اثر تولید مشترک بوده‌اند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا جشنواره دوسالانه انیمیشن هیروشیما امسال از۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۹ (۲۰ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۰) بدون حضور مخاطبان و تنها با حضور داوران ژاپنی برگزار خواهد شد و در روز سوم شهریور هم‌زمان با آخرین روز جشنواره، فهرست برندگان اصلی اعلام می‌شود.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر