728 x 90

پویانمایی‌های صبا کتاب می‌شوند

پویانمایی‌های صبا کتاب می‌شوند
پویانمایی‌های صبا کتاب می‌شوند

دکتر ابراهیم شمشیری، مدیرعامل انتشارات سروش، گفت: قرنطینه، کاهش فعالیت‌های اجتماعی و فراغت تابستانی خانواده کارکنان رسانه‌ی ملی، نیاز به مطالعه و اُنس بیشتر با کتاب را برای افراد فراهم می‌کند و بخشی از تهدیدات ایام کرونایی را می‌تواند به فرصت تبدیل کند.

 به گزارش سایت ایران کارتون به نقل خبرگزاری صدا و سیما شمشیری گفت: برخی از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی این ظرفیت را دارند که به صورت کتاب، مکتوب شوند تا علاوه بر ماندگاری متن و محتوای آن، قابلیت رجوع و مرجع تحقیقاتی نیز داشته باشند.

وی افزود: برای نمونه در ماه‌های آینده ۴ کتاب مصّور به همراه متن شامل مجموعه‌های پویانمایی مرکز صبا از جمله پویانمایی‌های «چیا»، «نقاش کوچولو»، «مثل نامه» و «کوچولو‌های کنجکاو» برای مخاطبان خردسال، کودک و نوجوان چاپ و منتشر خواهد شد. این مسیر می‌تواند برعکس هم باشد یعنی برخی رمان‌ها و متن‌های نمایشی در انتشارات سروش موجود است که با ارجاع آن‌ها به بخش‌های تولیدی می‌تواند شاهد افزایش ساخت آثار رادیویی و تلویزیونی بود.

مدیرعامل انتشارات سروش گفت: بدون شک مرکز پویانمایی صبا بزرگترین بخش تولید پویانمایی کشور است، اما باید توجه داشته باشیم که شرکت‌های بزرگ تولید پویانمایی درجهان تنها به ساخت صرف نقاشی متحرک اکتفا نمی‌کنند بلکه فعالیت عظیمی در حوزه تولیدات جانبی پویانمایی مانند پوشاک، کیف، نوشت افزار، اسباب بازی و بسیاری دیگر با استفاده از چهره‌ها و شخصیت‌های پویانمایی می‌کنند و در سراسر جهان توزیع وعلاوه بر فرهنگسازی، درآمد سرشاری نیز کسب می‌کنند.

وی افزود: یکی از هدف‌های همکاری انتشارات سروش و مرکز صبا نیز ورود به امر تجاری سازی آثار، درآمدزایی، فرهنگسازی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

مدیرعامل انتشارات سروش گفت: در آخرین شماره ماهنامه‌های کودک و خردسال سروش شاهد اقبال و استقبال مخاطبان از این ماهنامه‌ها بودیم. یکی از دلایل این استقبال مخاطب، استفاده از چهره‌های پویانمایی آشنا و شخصیت‌های ایرانی تولید شده در مرکز صبا بود که باعث زیبایی و جلوه گری این مجلات شده است.

مدیرعامل انتشارات سروش افزود: به زودی محصولات مکتوب این سروش با تخفیف‌های ۲۰ و ۵۰ درصدی در اختیار همکاران سازمانی قرار می‌گیرد. تخفیف ۵۰ درصدی شامل مجله‌ها و ماهنامه‌ها و ۲۰ درصدی شامل کتاب‌های چاپ شده انتشارات سروش خواهد بود.

وی ادامه داد: انتشارات سروش در راستای خط و مشی ذاتی رسانه ملی، عملکردی فرهنگی دارد و چندین نسل است که مردم عزیز ایران، مخاطب محصولات سروش به ویژه مجلات و ماهنامه‌های آن بوده و هستند. می‌توان این ادعا را داشت که سروش یکی از قدیمی‌ترین و صمیمی‌ترین رسانه مکتوب کشور با رویکرد هنر، ادبیات و رسانه است و اعتبار خود را وامدار اعتماد مخاطبان بسیار خود در سراسر کشور می‌داند.

شمشیری تصریح کرد: قشرکودک و نوجوان ما به طور مستقیم مورد توجه جنگ نرم بیگانگان است و سرمایه کلانی را برای همراه کردن این قشر آینده ساز انقلاب با سیاست‌های خود هزینه می‌کنند. در تمام مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها شاهدیم که سی دی کارتون‌های خارجی به وفور یافت می‌شود. لباس و کیف و وسایل بچه‌ها با تصاویر پویانمایی‌های خارجی تولید می‌شود. این کثرت چهره‌های بیگانه با فرهنگ خودی کم کم اثر تخریبی خود را در ذهن و گرایش فرزندان ما می‌گذارد از این رو برای مقابله با این حجم زیاد ادبیات و هنر غیر ایرانی، نیاز به وجود یک هم افزایی و فهم مشترک میان بخش‌های فرهنگی و اقتصادی کشور احساس می‌شود تا چشم و ذهن نسل کودک و نوجوان ما با ادبیات، هنر، سبک زندگی و فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا شود

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر