728 x 90

گفتگوی خبرگزاری میزان با سید مسعود شجاعی طباطبایی

گفتگوی خبرگزاری میزان با سید مسعود شجاعی طباطبایی
گفتگوی خبرگزاری میزان با سید مسعود شجاعی طباطبایی

سیدمسعودشجاعی طباطبایی ،کارتونیست،کاریکاتوریست و دبیرمسابقه کارتون و کاریکاتور«ترامپیسم»، در گفتگو با خبرگزاری میزان گفت: تلاش ما این است که مسابقه کارتون و کاریکاتور«ترامپیسم» را به خارج از مرز‌های کشور کشیده و درسایرکشور‌ها نیز آثار را به نمایش بگذاریم.


به گزارش ایران کارتون،سیدمسعودشجاعی طباطبایی،پیرامون کیفیت مسابقه«ترامپیسم» گفت: دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور«ترامپیسم»، حاصل یک تلاش 6 ماهه است که به لحاظ کمی و کیفی از ویژگی‌های بسیار خاصی برخوردار بود.
وی درهمین راستا ادامه داد: مسابقه کارتون و کاریکاتور«ترامپیسم» اتفاقی بزرگ درکشور و حتی درسطح منطقه است، این مسابقه با مشارکت ۶۰۰ هنرمند و بیش از ۱۸۰۰ کار از ۷۹ کشور برگزار شده، مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با حضور ۱۹۸ هنرمند ایرانی به اجرا گذاشته شده است. آنچه مهم است این است که این اتفاق پیام خاص خود را به جامعه مخابره کرده است.

ترامپ امروز یک چهره منفور جهانی است/به دنبال گسترش مسابقه کاریکاتور «ترامپیسم» در سطح بین‌الملل هستیم

وی به چرایی استقبال از برگزاری مسابقه کارتون و کاریکاتور ترامپیسم اشاره و ابراز کرد: شخصیت ترامپ به عنوان شخصی منفور و منفی حتی در جامعه آمریکا مطرح است لذا مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» توانست مورد استقبال قرار بگیرد. شجاعی در همین راستا بیان کرد: ترامپ و نژاد پرستی، ترامپ و عدم توجه به تعهدات بین المللی، منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و منع گسترش گاز‌های گل‌خانه‌ای را در برگرفته است، این شخصیت ،با توجه به ویژگی‌های فردی زشت و رویه‌ خود سرانه‌ای که در پیش گرفته است، سبب عکس‌العمل‌های فراوانی دربین مردم ایران و جامعه بین المللی شده است، در این راستا برگزاری مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» توانست جایگاه مناسب در سطح منطقه برای خود کسب کند.

مدیرمرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ، پیرامون مکان برگزاری مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» افزود: مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» تشکیل شده از آثار برگزیده و انتخاب شده درمسابقه است که از روز یکشنبه ۲۲ دی ماه در محل حوزه هنری به نمایش گذاشته شده واین نمایشگاه ازتاریخ یاد شده تا 2 هفته برپا است.

وی برندگان جوایز مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» را اعلام و ابراز کرد: شنبه ۲۱ دی ماه در موزه انقلاب و دفاع مقدس، طی برگزاری مراسمی جوایزی به نفرات برتر اهداء شد، لازم به ذکر است که از هر بخش سه نفر به عنوان افراد برتر شناخته شده و موفق به کسب جوایز شدند، که از این میان پنج نفر آنان ایرانی بودند.
وی با تاکید بر فعالیت مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» در فضای مجازی تصریح کرد: آثار در سایت ایران کارتون بارگذاری شده و تاکنون بیش از نیم میلیون بازدید داشته است. دراین میان بیشترین استقبال دربخش کارتون‌ها با ۳۰۰ هزار بازدید همچنین دربخش کاریکاتور نیز حدود ۲۰۰ هزار بازدید رقم زده شده است. لازم به تذکر است که تلاش می‌شود این مسابقه به خارج از مرز‌های کشور کشیده و در سایر کشور‌های منطقه نیز آثار به نمایش گذاشته شود.



جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر