728 x 90

واکنش کارتونی مهناز یزدانی به کم آبی بختگان

واکنش کارتونی مهناز یزدانی به کم آبی بختگان
واکنش کارتونی مهناز یزدانی به کم آبی بختگان

مهناز یزدانی در واکنش به کم آب شدن تالاب بختگان و تهدیدی که جان فلامینگوهای این تالاب ، بخصوص جوجه فلامینگو هارا تهدید می کند، کارتونی با این موضوع در صفحه اینستاگرام خود گذاشته و در خصوص این واقعه نوشته است :

فاجعه ای درحال رخ دادن است. تالاب بختگان،که قبلا دومین دریاچه ی بزرگ کشور بود، دارد کاملا خشک می شود! وزارت نیرو قرار بود حقابه ی تالاب را از سه سدی که روی رودها زده شده رهاسازی کند که هنوز به وعده خود وفا نکرده است !

مثل هرسال فلامینگو های مهاجر به این تالاب آمدند و اسفندماه سال گذشته زادآوری شان شروع شد و الان بین پنج تا دوازده هزار جوجه آنجا هست که پدر و مادرشان از تالاب های اطراف برای شان غذا تهیه می کنند. اتصال دریاچه های این ناحیه بسیار مهم بود که کاملا از دست رفته است و ممکن است این جوجه ها به سن پرواز نرسیده بمیرند.

خشک شدن دریاچه فقط تهدیدی برای آبزیان و پرندگان مهاجر نیست، بلکه به زودی کشاورزی و روستانشینی منطقه را هم نابود خواهد کرد. هچنین باعث هجوم ریزگردها و ذرات سمی کف دریاچه به خاک و آب و هوای شهرها و روستاهای اطراف خواهد شد و شاهد افزایش بیماری و فقر خواهیم بود.فقط به این دلیل که وزارت نیرو حقابه بختگان را نمی دهد.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر