728 x 90

مهین جواهریان و ساخت انیمیشنی برای بزرگسالان

مهین جواهریان و ساخت انیمیشنی برای بزرگسالان
مهین جواهریان و ساخت انیمیشنی برای بزرگسالان
مهین جواهریان، انیماتور و از پیشکسوتان تولید انیمیشن در ایران، در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا درباره فعالیت‌های اخیر خود توضیح داد: آخرین انیمیشن هایی که برای گروه خردسال یعنی ۳ تا ۶ سال ساخته‌ام «زرزری کاکل زری» و «با چی» هستند که موزیکال بوده و از ترانه‌های فولکلور برگرفته شده‌اند.
به گزارش سایت ایران کارتون به نقل ازخبرگزاری صبا، این کارگردان درباره تفاوت فیلم موزیکال و کلیپ توضیح داد: خیلی ها امروز کار موزیکال را با کلیپ اشتباه می‌گیرند درحالی که کلیپ قطعه‌ای از موسیقی کاملی است که برای آن تصویر ساخته می‌شود اما زمانی که گفته می‌شود یک فیلم موزیکال است باید توجه شود که آیا بر اساس یک موزیک این فیلم را ساخته‌اند یا بر اساس موضوع و سوژه، موسیقی برای این فیلم ساخته شده است. منظور این است که در یک فیلم موزیکال ممکن است بخش‌هایی در آن نیز از موسیقی استفاده نشود و در جایی شاهد سکوت باشیم اما چیزی که مشخص است غلبه موسیقی بر تمام فیلم است.
این انیماتور درباره کار جدید خود عنوان کرد: درحال حاضر مشغول ساخت یک انیمیشن هستم که نام آن هنوز قطعی نشده اما فعلا عنوان آن را «روح» گذاشته‌ام. این کار مناسب گروه سنی بزرگسال و موضوع آن تکامل روح انسان است.
 وی افزود: من پس از سال‌ها کار برای کودکان و ساخت انیمیشن هایی موزیکال همیشه سعی داشتم کودکان را با ادبیات، موسیقی و گرافیک ایرانی آشنا کنم تا یک تاثیر کوچک روی ذهن پاک کودکان گذاشته باشم تا در کودکی هویت ملی خود را بشناسند آن هم در زمانی که جهان هر روز کوهی از اطلاعات را به کودکان ارایه می‌دهد.
جواهریان در پایان درباره تغییر ژانر کاری خود بیان کرد: من به دلیل اینکه سه دهه کار موزیکال انجام داده‌ام و این شکل از کار بسیار سخت است ترجیح می‌دهم از الان کمی به سمت کارهای غیرموزیکال بروم یعنی درحال تغییر ژانر فعالیت های خود هستم.
 
تنظیم وگفتگو : فاطمه شوقی

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر