728 x 90

مستندانیمیشن کاغذ پاره‌ها

مستندانیمیشن کاغذ پاره‌ها
مستندانیمیشن کاغذ پاره‌ها

به گزارش سایت ایران کارتون ، بهزاد نعلبندی، کارگردان سینما، در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا، درباره مستند–انیمیشن «کاغذ پاره ها ، که چندی پیش آن را ساخته و در جشنواره های مختلفی نیزحضور داشته است، گفت : یک سال پس ازساخت فیلم «پرو» به پیشنهاد یکی ازدوستان مددکارم، تصمیم گرفتم به محل نگهداری زنان کارتن خواب بروم. درآن زمان تهران میزبان اجلاس بین المللی بود و به همین دلیل افراد کارتن خواب را جمع آوری و درمحلی نگهداری می کردند.وی افزود: دوست مددکارم برایم توضیح داد که مردها پس ازمدتی ازمحل نگهداری آزاد می شوند ولی زن ها به قیمومیت بهزیستی در می آیند. درابتدا آن ها را به مراکز ترک اعتیاد می برند و پس ازچند ماه آنها را به مراک نیمه خصوصی ارجاع می دهند که این مراکز دور از شهراست.به گفته وی، آماری از زنان و نحوه نگهداری آن ها ارایه نمی شود.

این کارگردان با اشاره به اینکه شرط حضور در محل نگهداری زنان کارتن خواب همراه نداشتن دوربین فیلمبرداری و عکاسی بود، بیان کرد: به همین دلیل با اجازه خودمددجویان فقط صدای آن ها را ضبط کردم و زمانی که با آن ها صحبت کردم متوجه شدم که خودشان خبرندارند که قرار است تا پایان عمر درآنجا بمانند.

وی درباره سرنوشت صداهایی که ضبط کرده بود، خاطرنشان کرد: زمانی که صداها را برای اولین بار گوش کردم، تصمیم گرفتم با صداها فیلم بسازم ولی نمی دانستم قراراست به چه شیوه ای این فیلم را بسازم. حدود سه سال طول کشید که پیش تولید را شروع کنم و حتی دریک مقطع زمانی کاملا ناامید شدم تا اینکه یک تیزر برای یک نمایش - تئاترساختم و متوجه شدم تکنیک آن بازخورد خوبی داشته است. به همین دلیل از همان تکنیک برای ساخت این مستند–انیمیشن استفاده کردم.

کارگردان فیلم «پرو» درپایان گفت: حدود دو سال تولید مستند «کاغذ پاره ها» طول کشید و روند به این گونه بود که درابتدا صداها را ادیت کردم و بعد تصویرسازی و انیمیشن آن را انجام دادم که حدود ۶۱ دقیقه شد. تنها هدف من ازساخت این مستند، رساندن صدای زنان دردمندی است که گویا درحبسی دائمی به سرمی برند. خوشبختانه این مستند با استقبال مواجه شده و قرار است به زودی درجشنواره فیلم های آسیایی وزول فرانسه دربخش رقابتی نمایش داده شود.

شایان ذکر است ، پخش جهانی این فیلم به عهده شرکت مستقل های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی است.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر