728 x 90

واکنش کارتونی ماریان کامنسکی به ماجرای اخیر خاندان سلطنتی انگلیس

واکنش کارتونی ماریان کامنسکی به ماجرای اخیر خاندان سلطنتی انگلیس
واکنش کارتونی ماریان کامنسکی به ماجرای اخیر خاندان سلطنتی انگلیس

ماریان کامنسکی ،کارتونیست مطرح دانمارکی، در کارتونی به ماجرای نژاد پرستانه اخیر خاندان سلطنتی انگلیس، که توجه  رسانه ها را برانگیخته پرداخته و نگاه کارتونیستی، چالش گر و منتقدانه و البته طنازانه خود را بر این جنجال سخیف تابانده است. سایت شهرآرانیوز در مطلبی به قلم امیرمنصور رحیمیان به این ماجرا پرداخته است که بخشی از آن را می خوانید :

«مصاحبه یکی از اعضای خاندان سلطنتی انگلستان با معروف‌ترین خبرنگار خبر‌های خاله زنکی در آمریکا، نتیجه‌ای بیرون داد که برای صاحبان آن رسانه هم تصورشدنی نبود. صحبت‌های عروس خانواده، جنجالی به راه انداخت و سروصدای زیادی به پا کرد. خانواده پرزرق و برق سلطنتی انگلیس را محکوم به نژادپرستی کرد و چندنفری را هم مجبور به کناره گیری از شغل های شان.

آنها در عمق وجودشان هنوز هم با خودشان فکر می‌کنند رنگ پوست، پول و قدرت سیاسی شان، آن‌ها را از نظر جایگاه انسانی در مرتبه‌ای دست نیافتنی و برتر از بقیه قرار می‌دهد؛ موضوعی که می‌شود با هوشی متوسط هم آن را فهمید.

 کارتونیست‌ها البته حساسیتشان درباره مسائل یک مقدار بیشتر است.در اثری که «ماریان کامنسکی»، کاریکاتوریست دانمارکی، با این موضوع ترسیم کرده است، به راحتی می‌شود این حساسیت را درک کرد. او ملکه و شاهزاده و عروسش را مثل آدم‌های دیگر نمی‌بیند. به حالت زن و مرد جوان دقیق شوید. کارتونیست با هوشیاری، تمام غرور و تفاخر این خانواده را جبران کرده است.

کامنسکی به آ‌نان مثل ماشین‌های تولیدمثل نگاه کرده است که انگار وظیفه داشته اند بچه‌ای برای خانواده بیاورند؛ بچه‌ای که در ابتدا ملکه پیر و نگران، اصالتش را آزمایش می‌کند که مبادا رنگش مقداری با بقیه آدم‌های ساکن قصر فرق داشته باشد و ناخالصی را با خودش به ارمغان بیاورد؛ تفکری نخ نما و پوسیده که کارتونیست مسخره اش می‌کند و اساس فکری این خانواده و خانواده‌های بسیاری با همین سبک زندگی در دیگر کشور‌ها را تشکیل داده است؛ برگه‌ای برای سنجش رنگ پوست که همه این نوع آدم‌ها در ذهنشان دارند و با آن، ارزش آدم‌ها را می‌سنجند.»

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر