728 x 90

تولید نخستین انیمیشن ٣۶٠ درجه کانون

تولید نخستین انیمیشن ٣۶٠ درجه کانون
تولید نخستین انیمیشن ٣۶٠ درجه کانون

اولین پویانمایی کوتاه واقعیت مجازی کودک و نوجوان به کارگردانی «مهین جواهریان» از سوی امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پویانمایی «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان نخستین فیلم کانون پرورش فکری است که به صورت واقعیت مجازی (فیلمی به صورت ۳۶۰ درجه) ارایه می‌شود.

«زری زری کاکل زری» که در سال ۱۳۹۷ از سوی کانون تولید شده است، با تلاش به حفظ اصل سبک و شکل اثر به صورت واقعیت مجازی (۳۶۰ درجه) تولید می‌شود.

این پویانمایی با تکنیک کات‌اوت رایانه‌ای و با مدت زمان ۶ دقیقه تولید شده و ترانه‌های آن را افسانه‌ شعبان‌نژاد سروده است.

این فیلم با عینک‌های وی‌آر (Virtual Reality) نیز قابل مشاهده است و مخاطب می‌تواند خود را در فضای اثر و در کنار شخصیت‌های فیلم در تمامی فضاهای موجود احساس کند.

کارگردانی بخش VR انیمیشن «زری زری کاکل زری» را رضا انصارین و محمد صالحی بر عهده داشته‌اند و تاکنون بیش از ۸۰ درصد از مراحل تولید این اثر انجام شده است.

در راستای تولید این اثر به صورت ۳۶۰ درجه، گروهی از هنرمندان حوزه پویانمایی به بازسازی ادامه‌ فضای داستانی فیلم برای پوشش تصویر ۳۶۰ درجه پرداختند.

بخش کوتاهی از این فیلم در سال ۱۳۹۸ و در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون به نمایش گذاشته شد.

انیمیشن «زری زری کاکل زری» پروانه زرین بهترین پویانمایی کوتاه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و تندیس سیمین چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را در کارنامه خود ثبت کرده است.

یادآوری می‌شود این پویانمایی به همراه هفت انیمیشن دیگر کانون در سی‌ و چهارمین بازار بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون فران کشور فرانسه نیز معرفی شده است

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر