728 x 90

مجموعه انیمیشن قند و شکر در شبکه دو

مجموعه انیمیشن قند و شکر در شبکه دو
مجموعه انیمیشن قند و شکر در شبکه دو

 

مجموعه انیمیشن« قند و شکر»به کارگردانی «شهرام خوارزمی» و از تولیدات مرکز پویانمایی صبا در خردادماه در خرداد ماه و هر روز ساعت 15 از این شبکه دوم سیما پخش می شود.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، این مجموعه  با تکنیک دوبعدی در26 قسمت 7 دقیقه ای برای گروه سنی کودک خردسال ساخته شده است.در هر قسمت از « قند و شکر» یک داستان از مجموعه داستان های کهن ایرانی به صورت نظم و نثر مطرح شده و کودکان را با آموزه های اخلاقی آشنا می کند. در واقع داستان های این انیمیشن به صورت اپیزودیک و برگرفته از کتاب هایی همچون : مرزبان نامه، کلیله و دمنه، مثنوی و برخی دیگر است که دارای فضایی فانتزی و موزیکال می باشد تا برای مخاطبان کودک و خردسال جذابیت داشته باشد.   

در این مجموعه استفاده از شعر و موسیقی، دقت در طراحی شخصیت، فرم روایت داستان، انتخاب گرافیک و تصویرسازی، استفاده از نمادهای ایرانی، فضاسازی و استفاده از رنگ و لعاب مواردی هستند که می تواند خردسالان و کودکان را به دیدن این نوع از انیمیشن جذب کند.
کارگردان این مجموعه معتقد است: بسیاری از داستان ها در ادبیات فارسی هستند که کمتر در قالب انیمیشن روایت شده اند. بنابراین می توان با بهره گیری از این داستان ها، انیمیشن هایی ساخت که برای کودکان تازه و جذاب باشد و تکراری نباشند که در این مجموعه موارد فوق به وضوح دیده می شود.

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر