728 x 90

ورکشاپ کارتون بررسی آثار امیرسهیلی

ورکشاپ کارتون بررسی آثار امیرسهیلی
ورکشاپ کارتون بررسی آثار امیرسهیلی

ورکشاپ تخصصی کارتون هنری و مطبوعاتی با محوریت بررسی و تحلیل آثار زنده‌یاد امیرسهیلی، کارتونیست فقید کردستانی ،عصرپنجشنبه 5 دی ، با حضورکارتونیست‌های عضو انجمن کارتون و کاریکاتوراستان کردستان در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از خبرگزاری فارس استان کردستان، سامان احمدی معاون امورهنری اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان درجریان برگزاری این رویداد هنری اظهار کرد: کارتون و کاریکاتوریک هنرجهانی است و خرسندیم که استان کردستان نیز به دلیل وجود هنرمندانی توانا دراین عرصه شاهد فعالیت یک انجمن رسمی بوده و این رویدادهای تخصصی را برگزار می‌کند.

وی افزود: زنده‌یاد امیرسهیلی برای راه‌اندازی انجمن کارتون و کاریکاتور استان تلاش‌های بسیاری انجام داد و برپایی این چنین برنامه‌هایی که به بررسی و تحلیل این هنرمند فقید می‌پردازد ضروری و قابل تحسین است.

احمدی اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام ظرفیت‌های قانونی و مالی ازهنرمندان این عرصه حمایت می‌کند و علاوه برحمایت مالی ازطرح‌های هنری انجمن کارتون و کاریکاتور، آمادگی داریم که هنرمندان فاقد بیمه تامین اجتماعی را نیزتحت پوشش قراردهیم.

درپایان این ورکشاپ تخصصی ، آثار زنده‌ یاد سهیلی توسط سیامک غلامی ، رییس هیات مدیره انجمن کارتون و کاریکاتوراستان، تحلیل شد و سپس افراد شرکت کننده به خلق آثارکارتونی براساس آثارمرحوم سهیلی پرداختند.درادامه این ورکشاپ ، آثارتولید شده توسط« سامان صولی » و    « کاوه رضاقلی » مورد داوری قرارگرفت و سینا صحرایی رتبه اول، اردشیر صادق‌وزیری رتبه دوم، مبین ساعدی و حسام جعفری به طورمشترک رتبه سوم را کسب کردند و از سودابه حسینی نیزتقدیرشد.

زنده یاد امیرسهیلی ، کارتونیست، طنزپرداز و ژورنالیست هنری فقید سنندجی ، بیش از یک دهه از عمر با عزت خویش را برای تعالی این هنر جهانی در زادگاهش هزینه کرد.سهیلی ماه های پایانی عمر را در شور و شعف وصف‌ ناپذیر راه‌اندازی انجمن استانی کارتون و کاریکاتور صرف کرد و تا یک روز قبل از وفات خویش و  تا آخرین دقایق وقت اداری پنجشنبه دوم آذرماه 97 به دنبال مستحکم کردن پایه‌های انجمن استانی و اجرایی نمودن برنامه‌های تدوین شده بود.

 

 

این هنرمند ، سوم آذرماه 97 در حالی جامعه فرهنگ، هنر و رسانه کردستان را تنها گذاشت که بسیاری از رؤیاها و آرزوهایش درعرصه کارتون و کاریکاتور کردستان هنوزمحقق نشده است و دوستان و همراهان وی پس ازگذشت یک سال ازفقدانش همچنان به دنبال تحقق دغدغه های رئیس فقید انجمن استانی خویش و موفق‌ترین کارتونیست تاریخ کردستان هستند.

زنده یاد امی سهیلی پایه‌گذاربخش کارتون و کاریکاتورنشریه « کورده‌واری» و هنرمندی مبتکر و خوش ذوق بود که فقدان وی هیچگاه پرنخواهد شد و بدون شک نبود امیر عزیز ضایعه‌ای برای جامعه هنر و رسانه کردستان است.

شایان ذکراست، امیرسهیلی متولد ۱۳۶۲سنندج و فارغ التحصیل کارشناسی شیمی کاربردی بود و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۸ آغازکرد.آثاروی علاوه بر راهیابی به نمایشگاه ها، ده‌ها جشنواره داخلی و خارجی معتبر، برگزیده جشنواره گنبد‌های فیروزه‌ای اصفهان درسال ۱۳۹۴، راهیابی به پنج اثرمنتخب جشنواره cipe آمریکا ۱۳۹۲ و برگزیده جشنواره منطقه ای کارتون غرب کشور1391 بود.

سهیلی علاوه براین ، دبیراجرایی جشنواره سراسری کارتون سبک زندگی ایرانی درسال ۱۳۹۲ بود و به عنوان کارتونیست مطبوعاتی چند نشریه محلی نیزدراستان کردستان فعالیت می‌کرد.

قابل توجه است ، امیرسهیلی ، هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست جوان سنندجی که به عنوان رئیس انجمن کارتون و کاریکاتور استان کردستان نیز فعالیت می‌کرد، سوم آذر 1397دریک حادثه رانندگی فوت کرد.

مرگ نابهنگام این هنرمند ، ضایعه ای بزرگ و جبران ناپذیر برای هنر کارتون و کاریکاتور استان کردستان بود و سایت ایران کارتون ، یاد و خاطره این هنرمند فقید را گرامی می دارد.

برای دیدن آثار و مطالب مرتبط با این هنرمند درایران کارتون اینجا را کلیک کنید

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر