728 x 90

نمایشگاه فصل کارتون در گفتگو با پیام پور فلاح

نمایشگاه فصل کارتون در گفتگو با پیام پور فلاح
نمایشگاه فصل کارتون در گفتگو با پیام پور فلاح

خانه هنرمندان اصفهان تا هشتم تیرماه، میزبان نمایشگاهی از آثار هنرمندان کارتونیست، با موضوع وعده وعیدها و شعارهای تو خالی است.

 

به گزارش سایت ایران کارتون، پیام پورفلاح، مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان،در گفتگویی با ایسنا در این باره  گفت: خانه کاریکاتور اصفهان در برنامه‌های سال جاری خود، رویدادی فصلی به نام «فصل کارتون» را تعریف کرده و هدفش از اجرای آن نیز، تولید آثار فاخر، ایجاد حس رقابت بین هنرمندان و کشف استعدادهای جوان است.

وی ادامه داد: موضوعاتی که در هر فصل این رویداد به آن پرداخته می‌شود، منبعث از دغدغه‌ها و مسائل روز است؛ به همین دلیل برای فصل نخست، با توجه به برگزارای انتخابات، موضوع «وعده و وعید» را انتخاب کردیم؛ معمولا نامزدهای انتخابات در این برهه شعارهایی را می‌دهند که تعدادی از آن‌ها هرگز رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد و پرداختن به این مسئله از نگاه کارتون، در قالب یک رویداد، حرکتی بدیع بود.

 

پورفلاح تصریح کرد: با وجود زمان کمی که از اعلام فراخوان تا پایان مهلت ارسال اثر در نظر گرفته بودیم، ۱۲۹ اثر از ۵۲ هنرمند به دبیرخانه فصل کارتون رسید و مهناز یزدانی، منصوره دهقانی و مجتبی حیدرپناه، سه تن از کارتونیست‌های مطرح، داوری این آثار را برعهده گرفتند.

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری اصفهان افزود: خلاقیت و تناسب تکنیک انتخابی با موضوع اثر، از جمله مواردی بود که داوران، برای انتخاب آثار برگزیده به آن توجه ویژه داشتند و در نهایت، ۶۳ اثر را برای شرکت در نمایشگاه و ۳۴ اثر را به عنوان منتخب برگزیدند. بعد از برگزاری آیین اختتامیه نیز نفرات اول تا سوم این رویداد معرفی خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه فصل کارتون (۱) با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خانه هنرمندان اصفهان افتتاح شده و تا هشتم تیرماه نیز پذیرای علاقمندان است، ضمن اینکه آثار آن را به صورت مجازی در سایت ایران کارتون و حوزه هنری اصفهان نیز می‌توان دید.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر