728 x 90

مقاله‌ای از Jape در مجلۀ Dedete، کوبا

مقاله‌ای از Jape  در مجلۀ Dedete، کوبا
مقاله‌ای از Jape در مجلۀ Dedete، کوبا

مقاله‌ای از JAPE در کنار اثری از آدام

عنوان مقاله: نبرد در میدانی به نام تلفن همراه

145 سال هم برای پرداختن و روشن کردن ماهیت جنگی که خوشبختانه هنوز کسی را نکشته یا منجبر به سرنوشتی غمناک نشده است کافی نیست. دربارۀ اختراع Elusa Gray و Alexander Graham Bell در سال 1876 صحبت می‌کنم. 

پای آرتور کانن دویل، نویسندۀ مشهور شرلوک هلمز، را هم می‌توانیم به ماجرا باز کنیم، انجا که گراهام‌بل می‌گوید: «واتسون بیا اینجا می‌خوام ببینمت»، اما این واتسون با واتسون شرلوک هولمز فرق دارد، او توماس واتسون، دستیار گراهام‌بل است که در آن سوی دیوار صدای گراهام‌بل را از طریق گوشی می‌شنود.

اما از سال 1876 تا کنون چندین ادعای اختراع تلفن ثبت شده است. در سال 2002، گروهی به سرپرستی Vito Fossella، نمایندۀ ایتالیایی- آمریکاییِ کنگرۀ آمریکا، قطعنامۀ 269 را تأیید کردند که به موجب آن آنتونیو میوچی مخترع تلفن بود. او در سال ۱۸۷۱، برای دستگاه تلفن خود یک هشدار حق ثبت اختراع به اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا ارسال کرد، «اگر میوچی  قادر می‌بود، عوارض ده دلاری ثبت اختراع تلفن خود را در سال1874 بپردازد، الکساندر گراهام‌بل بعد از وی، هیچ گاه نمی‌توانست اختراع تلفن رابه نام خودبه ثبت برساند!»

بار دیگر زندگی ثابت کرد داشتن پول، حتی ده دلار، می‌تواند سرنوشت آدم را تغییر بدهد. 

ماجرا هرچه که باشد تلفن یکی از اختراعات بزرگ بشر است که زن و مرد هر دو به یک اندازه از آن استفاده می‌کنند. گفتم به یک اندازه تا برداشت دیگری از جمله‌ام نشود. در این نبرد، همه تلاش می‌کنند تا به این اختراع کوچک جدید دست پیدا کنند، اختراعی که ارتباط را تسهیل می‌کند.

حال که داستان این اختراع را می‌دانید از شما می‌خواهم به تیغ دولبه بودن تلفن همراه توجه کنید و جزو کسانی نباشید که از این وسیله استفادۀ نادرست می‌کنند. هیزم در آتش این نبرد پوچ و بی‌پایان نریزید.

 

 

 

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر