728 x 90

ایرج یکه زارع کاریکاتوریست پیشکسوت درگذشت

ایرج یکه زارع کاریکاتوریست پیشکسوت درگذشت
ایرج یکه زارع کاریکاتوریست پیشکسوت درگذشت

ایرج یکه زارع، کاریکاتوریست پیشکسوت، به دلیل عوارض ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا روز گذشته ۲۰ مهرماه در سن ۸۰ سالگی در منزلش درگذشت.

به گزارش سایت ایران کارتون، این هنرمند پیشکسوت، مدت‌ها به دیابت مبتلا و اخیراً نیز کمی از بینایی‌اش را از دست داده بود.

ایرج زارع دی ماه سال ١٣٢٠ در تهران به دنیا آمد. او ابتدا به نقاشی علاقه داشت و کم‌کم به سمت کاریکاتور کشیده شد. این هنرمند از کاریکاتوریست ها و روزنامه نگاران قدیمی است و کارش را سال 1345 با نشریه طنز توفیق  شروع کرد ولی سال 1347 از توفیق بیرون آمد و به مجله کاریکاتور رفت. وی در طول دوران فعالیت اش تا اواخر دهه هفتاد با نشریات و مطبوعات طنز و کاریکاتور و روزنامه ها از جمله روزنامه ایران (پس از انقلاب) کار کرد.

 

عکس جوانی از یک بولتن قدیمی مربوط به اولین نمایشگاه گروهی کاریکاتوریست‌های ایران در سال ۵۷ / درج شده در اینستاگرام جواد علیزاده

 

ایرج یکه زارع، سبک و شیوه خاصی داشت و آثارش در مهمترین نشریات طنز و کاریکاتور چند دهه قبل منتشر شده است.این هنرمند در راه اندازی و اداره چند نشریه نیز نقش داشته اما در این سال‌ها حضور کمرنگی در عرصه کاریکاتور داشت.

نمونه اثری از جواد یکه زارع برگرفته از خبرگزاری فارس

 

سایت ایران کارتون، درگذشت این کاریکاتوریست پیشکسوت را به خانواده ارجمندش و هنرمندان تسلیت گفته و برای ایشان از خداوند منان طلب رحمت و مغفرت می کند.

 

نمونه آثاری قدیمی از زنده یاد ایرج یکه زارع که از اینستاگرام جواد علیزاده برگرفته ایم در ذیل می آید:

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر