728 x 90

زندگی اِزرا پاوند به روایت کارتون های آر.اُ بلچمن

زندگی اِزرا پاوند به روایت کارتون های آر.اُ بلچمن
زندگی اِزرا پاوند به روایت کارتون های آر.اُ بلچمن

آر.اُ بلچمن، کاریکاتوریست آمریکایی، زندگی اِزرا پاوند، نویسنده آمریکایی ایرلندی‌الاصل و از شاعران مهم قرن بیستم، را با کاریکاتور به تصویر کشیده و در نیویورک تایمز منتشر کرده است.سحر حسابی، این خبر را ترجمه کرده و در خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) منتشر کرده است که ملاحظه می کنید:

«ازرا پاوند نویسنده آمریکایی ایرلندی‌الاصل و از شاعران مهم قرن بیستم است. در انگلیس پیشگام نهضت تصویرگرایی بود و در مجله شعر فعالیت کرد. در دوره جنگ جهانی دوم باورهای موسولینی در ایتالیا را پذیرفت و از هیتلر حمایت کرد. در طی جنگ جهانی دوم دولت ایتالیا به او پول پرداخت می‌کرد تا در انتقاد از ایالات متحده صحبت کند.

پس از جنگ جهانی توسط آمریکایی‌ها دستگیر شد و سپس به مدت دوازده سال در واشنگتن در یک بیمارستان روانی نگهداری شد. در نهایت با تلاش نویسندگان آزاد شد و به ایتالیا بازگشت و همان‌جا از دنیا رفت.

 

 

روایت کاریکاتوریست نیویورک‌تایمز را در ذیل ملاحظه کنید :

 

ازرا پاوند عاشق کلمات بود. در سال 1901 و به عنوان یک نوجوان در دانشگاه پنسیلوانیا 9 زبان خارجی را آموخت.

یکی دیگر از علایقش شعر بود. در سال 1908 به لندن، مرکز دنیای انگلیسی‌زبان ادبیات نقل‌مکان کرد:

 

به صورت دائمی برای مجله شعر کار می‌کرد و رابرت فراست را کشف کرد و موجب پیشرفتش شد. (رابرت فراست شاعر آمریکایی است که شعرهایش قبل از انتشار در ایالات متحده در اختیار خوانندگان انگلیسی قرار گرفت.)

 

با تی. اس. الیوت بر مجموعه «علف هرز» کار کرد و همین موضوع سبب شد الیوت لقب «سازنده بهتر» را در شعرش به پاوند اختصاص دهد:

 

در سال 1924 به ایتالیا نقل‌مکان کرد. وقتی جنگ جهانی دوم شروع شد پیشنهاد داد که در رادیوی دولت فاشیست سخن بگوید.پاوند که معتقد بود رباخواری موجب جنگ شد و با لحن تندی سخنان ضدیهودی بیان کرد:

 

 در پایان جنگ به خیانت متهم شد و به دارالمجانین مجرمین فرستاده شد:

 

در سال 1958 آزاد شد، به ایتالیا بازگشت. در دهه آخر زندگی‌اش سکوت اختیار کرد و انگار کلمات به او خیانت کردند:

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر