728 x 90

قدم یازدهم بهترین انیمیشن سدیسی فورلی شد

قدم یازدهم بهترین انیمیشن سدیسی فورلی شد
قدم یازدهم بهترین انیمیشن سدیسی فورلی شد

​انیمیشن «قدم یازدهم» ساخته مریم کشکولی‌نیا، جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه‌ی فیلم‌های ایرانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کوتاه «سدیسی فورلی» کشور ایتالیا را از آن خود کرد.

 به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ایران، پویانمایی «قدم یازدهم» اولین جایزه بین‌المللی خود شامل جایزه‌ای با عنوان لومینور به همراه جایزه نقدی ۵۰۰ یورویی را در جشنواره فیلم سدیسی فورلی کشور ایتالیا را به‌دست آورد.

انیمیشن ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «قدم یازدهم» از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بر اساس کتابی با همین نام نوشته زنده‌یاد سوسن طاقدیس ساخته شده است.

این رویداد هنری با هدف ایجاد فرصت برای تبادل اطلاعات میان مخاطبان حرفه‌ای فیلم کوتاه در حوزه‌ی صنعت سینما و نیز جلب توجه عموم تماشاچیان و ایجاد سواد رسانه‌ای در نزد مخاطبان کودک و نوجوان، بخشی را به فیلم‌های ایرانی اختصاص داد که ۱۵ فیلم کوتاه ایرانی به این بخش راه یافته بود.

بر اساس این خبر، این جشنواره در بخش‌های فیلم‌های مستند و داستانی بین‌الملل، انیمیشن‌های تجربی بین‌الملل، فیلم‌های ملی، انیمیشن‌های کودک در بخش بین‌الملل و فیلم‌های ملی و بین‌المللی بیش از دو دقیقه‌ای در ژانرهای مختلف، مسابقه‌ی فیلم‌های ایرانی و مسابقه‌ی مولفین امیلیا-رومانیا فیلم می‌پذیرد و جایزه‌ی اول آن، جایزه‌ی لومینور به همراه ۵۰۰ یورو برای بهترین فیلم در هر بخش اهدا می‌شود.

بر همین اساس با توجه به شرایط پیش آمده و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی نمایش فیلم‌های منتخب و دیگر برنامه‌های هفدهمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های کوتاه سدیسی فورلی به صورت آنلاین از ۱۱ تا ۲۰ مهر ۱۳۹۹ (۲ تا ۱۱ اکتبر ۲۰۲۰) در ایتالیا برگزار شد.

یادآوری می‌شود انیمیشن «قدم یازدهم» تاکنون در بخش مسابقه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان «سینه‌کید» آمستردام هلند، بخش مسابقه فیلم‌های کودکان ۷ تا ۱۰ سال پانزدهمین جشنواره دوسالانه انیمیشن براتیسلاوا (BAB)، بخش مسابقه فیلم‌های کودکان چهل‌وهشتمین جشنواره‌ی جهانی انیمافست زاگرب، بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن ایندی فست کره‌جنوبی Indie-AniFest، بخش مسابقه شصتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان زلین و بخش مسابقه شصتمین جشنواره انیمیشن انسی نیز راه یافته بود.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر