728 x 90

مستند-انیمیشن کاغذپاره‌ها در جشنواره‌ کراکو ی لهستان

مستند-انیمیشن کاغذپاره‌ها در جشنواره‌ کراکو ی لهستان
مستند-انیمیشن کاغذپاره‌ها در جشنواره‌ کراکو ی لهستان

مستند-انیمیشن «کاغذ پاره ها» ساخته «بهزاد نعلبندی» در بخش "جهان زنان" شصتمین دوره جشنواره کراکو در کشور لهستان به صورت آنلاین نمایش داده می شود.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از ایسنا، مستند-انیمیشن «کاغذپاره ها» با نام بین المللی «The Unseen» به کارگردانی بهزاد نعلبندی در بخش غیررقابتی "داستانهان جهان: جهان زنان" این رویداد سینمایی به روی پرده می رود که ویژه آثاری با نقشهای اصلی زنان است. 

«کاغذ پاره‌ها» روایت زنان زجر کشیده و بی خانمانی است که به شکل اسف‌باری در یک کمپ نگهداری می شوند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین‌المللی فجر رونمایی شد و نمایش بین‌المللی خود را در جشنواره مهم «ایدفا» آغاز کرد. همچنین این فیلم کاندیدای جایزه بهترین انیمیشن سال از آسیا پاسیفیک بوده و در جشنواره سینما حقیقت حضور موفقی داشته است.

پخش جهانی این فیلم به عهده شرکت مستقل های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی است.

عوامل فیلم «کاغذ پاره ها» عبارتند از: نویسنده، طراح، انیماتور، تدوین ، تهیه کننده و کارگردان بهزاد نعلبندی، آهنگساز عطا ابتکار، طراح صدا انسیه ملکی، پژوهشگر الهام آریامنش، مدیر روابط عمومی غزاله سعادتی.

طبق اعلام پیشین مسئولان جشنواره فیلم کراکو لهستان، امسال مستند «سایه‌های بی‌خورشید» به کارگردانی مهرداد اسکویی نماینده سینمای ایران در بخش رقابت بین المللی این رویداد سینمایی است.

این مستند پیش از این و در اولین نمایش جهانی خود در بخش رقابتی سی‌ودومین جشنواره مستند آمستردام (ایدفا) و در افتتاحیه این رویداد مستند رونمایی شد، جایزه بهترین کارگردانی را برای مهرداد اسکویی به ارمغان آورد، در بخش رقابتی و همچنین ویژه شصتمین سالگرد برگزاری جشنواره فیلم کراکو لهستان به روی پرده خواهد رفت. 

جشنواره فیلم کراکو  قرار بود از تاریخ ۳۱ می تا ۷ جولای ۲۰۲۰ (۱۱ تا ۱۸ خرداد سال آینده) برگزار شود اما در نهایت اعلام کرد به سبب بحران جهانی شیوع ویروس کرونا امسال فیلمهای پذیرفته را به صورت آنلاین به نمایش خواهد گذاشت. 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر