728 x 90

رونمایی کتاب صد سال کاریکاتور در تهران

رونمایی کتاب صد سال کاریکاتور در تهران
رونمایی کتاب صد سال کاریکاتور در تهران

شش کتاب پیرامون سرمایه های نمادین تهران با عنوان «تهران از منظر هنرمندان» از جمله کتاب «صد سال کاریکاتور در تهران» طی نشست هایی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی رونمایی خواهد شد.

به گزارش سایت ایران کارتون، انتشارات علمی و فرهنگی با همکاری مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، شش عنوان کتاب از مجموعه «کتب سده» رونمایی کرده و به بهانه آن، به تهران از منظر هنرمندان خواهد پرداخت.

مجموعه کتب سده، که حاصل همکاری انتشارات علمی و فرهنگی و‌ مرکز ارتباطات شهرداری تهران است، به تقویت هویت تهران و کسانی که در شکل گیری این هویت نقش برجسته ای داشته اند، در بازه زمانی یک صد ساله پرداخته و شامل «صد سال نقاشی در تهران»، «صد سال عکاسی مناظر شهری»، «صد سال گرافیک در تهران»، «صد سال کاریکاتور در تهران»، «صد سال شعر در تهران» و «صد سال نویسندگی در تهران» است، به دنبال معرفی افرادیست که در شکل گیری تصویر و برند امروز تهران نقش داشته اند.

شهردار تهران در مقدمه این مجموعه نوشته است :

«این مجموعه «گامی است که شاید نقطه شروع آن را بتوان ثبت و معرفی این سرمایه‌های نمادین و تأثیرگذار برشمرد. شخصیت‌ها و آثاری که بر بستر شهر یا متأثر از این شهر به وجود آمده و بالیده‌اند و امروز میراث و سرمایه‌ای هستند که برای فرزندان ماست و بخش مهمی از هویت و تاریخ شهر و کشور ما را نمایندگی می‌کنند.»

سلسله نشست های تهران از منظر هنرمندان محدود به این شش کتاب نخواهد بود و در ادامه با عنوان‌های دیگر و منظرهای دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

این نشست ها به صورت مجازی و بدون حضور حضار در استدیو انتشارات علمی فرهنگی برگزار شده و از طریق شبکه شهر و آپارات و دیگر پلتفرمهای مجازی پخش خواهد شد .»

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر