728 x 90

انیمیشن دوست باغچه من تولید می‌شود

انیمیشن دوست باغچه من تولید می‌شود
انیمیشن دوست باغچه من تولید می‌شود

انیمیشن «دوست باغچه من» کارگردانی به نویسندگی و تصویرگری »رضا دالوند» و کارگردانی« علیرضا گلپایگانی» با موضوع ارزش دوستی و صمیمیت تولید می شود.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن «دوست باغچه من» از جمله تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که این روزها مراحل تولید خود را به‌دست کارگردان نام‌آشنای سینمای انیمیشن ایران سپری می‌کند.

گلپایگانی درباره گروه سنی مورد نظر این انیمیشن گفت: کتاب «دوست باغچه من» به نویسندگی و تصویرگری »رضا دالوند» برای خردسال است ولی من سعی کردم که موضوع و محتوای آن را به گونه‌ای ارائه دهم که مخاطبان نوجوان و حتی بزرگ‌تر را هم تحت پوشش قرار دهد.

عضو هیئت علمی گروه کارشناسی ارشد انیمیشن دانشگاه هنر در باره موضوع انیمیشن «دوست باغچه من»، توضیح داد: موضوع این اثر درباره ذهنیت یک دختربچه است که پی می‌برد ارزش دوستی خیلی بالاست. این انیمیشن به مخاطب خود می‌گوید که قدر دوستی و صمیمیت را بدانیم. دانستن ارزش دوستی نه تنها برای خردسالان مهم است، بلکه دغدغه بزرگ‌ترها هم هست.

کارگردان انیمیشن «دوست باغچه من» درباره تکنیک مورد استفاده از ساخت این اثر، اظهار کرد: تصویرسازی کتاب «دوست باغچه من» در رویدادی در ژاپن جایزه گرفته است و همین تصویرسازی‌ها و گرافیک کتاب ما را به سمت استفاده از تکنیک خمیر روی شیشه، سوق داد.وی تأکید کرد: تکنیک خمیر روی شیشه کمتر در ساخت انیمیشن‌های ایرانی استفاده شده زیرا تکنیک سختی است. البته هنوز ما به قطعیت برای استفاده از این تکنیک در ساخت انیمیشن «دوست باغچه من» نرسیده‌ایم ولی فعلا در حال اتود کردن آن هستیم.

گلپایگانی در پایان سخنان خود درباره زمان پایان ساخت انیمیشن «دوست باغچه من»، یادآور شد: برای نوشتن داستان و فیلمنامه تنها به ذهنیت خودم تکیه نمی‌کنم و از هنرمندان شاخص و شناخته شده در این زمینه مشورت می‌گیرم. داستان و فیلمنامه این اثر تا پایان سال آماده می‌شود و از اوایل سال ۹۹ ساخت انیمیشن «دوست باغچه من» را آغاز می‌کنیم.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر