728 x 90

تاباره گومز لابورده (Tabaré Gómez Laborde) در سن هفتاد و چهارسالگی درگذشت

تاباره گومز لابورده (Tabaré Gómez Laborde) در سن هفتاد و چهارسالگی درگذشت
تاباره گومز لابورده (Tabaré Gómez Laborde) در سن هفتاد و چهارسالگی درگذشت

به گزارش پورتال‌های مختلفِ اروگوئه، کمدین و کارتونیست معروف، تاباره گومز لابورد، در سن 74 سالگی درگذشت.

این هنرمند و توصویرگر با اثر "Diogenes and the linyera" به شهرت رسید که از سال 1977 تا کنون بدون وقفه چاپ شده است. از او آثار کمیک زیادی از جمله Diógenes y el Linyera, El cacique Paja Brava, Eustaquio, Bicherío, Max Calzone وVida Interior و دیگر آثار برجای مانده است. 

 

 

Laborde در روز جهانی کتاب کمیک گفت: «کار طنز کار سختی است». یک‌جورهایی استعداد محض است. خالق اثر  "Diógenes y el Linyera"  به La Unión گفت که چگونه یک اثر معروف می‌شود و گذران زندگی از راه حرفه و استعداد چگونه است. "Diógenes y el Linyera" یک کارتون کلاسیک آرژانتینی است. در آرژانتین هرساله چهارم سپتامبر روز ملی کارتون است و نمی‌توان در این روز به اثری که چهل سال در زمرۀ معروف‌ترین آثار کمیک بوده است نپرداخت. Diógenes y el Linyera در سال 1977 در روزنامۀ  Clarín  منتشر شد. تاباره در اروگوئه به دنیا آمد و هت سال در کشور همسایه در یم آژانس تبلیغاتی کار کرد، اما گفته بود که کارش را دوست ندارد. او گفت: «دوست داشتم تمام وقتم را صرف کارتون کنم و در دهۀ هفتاد در آرژانتین می‌توانستم آثارم را در نشریات متعددی چاپ کنم. این آرزو مرا به آرژانتین کشاند». 

 

«و داستان  linyera و سگش Diogenes  شروع شد. دیالوگ‌های کوتاهی که بین دو نفر و به موضوعات سیاسی و اجتماعی از نگاه طنز می‌پرداخت. Carlos Abrevaya و Jorge Guinzburg به عنوان نویسندۀ داستان از شیوۀ نقاشی من لذت می‌بردند. و اینگونه بود که اثر Diógenes y el Linyera خلق شد. »

 تاباره در مورد شخصیت‌های داستان گفت: «من به عنوان نقاش آثار باید خودم را با نویسنده‌ها هماهنگ می‌کردم درست مثل بازیگری که با کارگردان هماهنگ می‌شود. او به سانسورهای زیاد در دوران دیکتاتوری اشاره می‌کند و می‌گوید:« به هر حال من از کارم لذت می‌برم. هرچند اوضاع همیشه آنگونه که می‌خواهی پیش نمی‌رود چون ما ادم هستیم و مسائل خاص خودمان را داریم». 

او می‌گوید هرچند همه از Diógenes y el Linyera تعریف می‌کنند اما اثر El cacique Paja Brava نیز شهرت پیدا کرد و در مجلات Satriricón و Humor Registrado و Eustaquio در 24 فصل منتشر شد.

با لبخندی از سر رضایت می‌گوید: « در حال حاضر کار طنز در آرژانتین سخت است ولی از اینکه از راه حرفه‌ام ارتزاق می‌کنم بسیار خوشحالم». 

او خطاب به هنرمندان جوان می‌گوید: « کاری را انجام دهید که دوست دارید. سبک خود را داشته باشید و از دیگران تقلید یا کپی‌برداری نکنید. استعداهای خودتان را شکوفا کنید. این همان چیزی است که همیشه به سرمایه‌گذارهای کارهایم گفته‌ام..»

Gallery of Tabare Gomez Laborde 

 

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر