728 x 90

مبارزه خودجوش انیمیشن سازان با کرونا

مبارزه خودجوش انیمیشن سازان با کرونا
مبارزه خودجوش انیمیشن سازان با کرونا

معین صمدی، کارگردان انیمیشن ، معتقد است نهادهای متولی فرهنگسازی در حوزه مبارزه با کرونا در سفارش تولید انیمیشن‌های آموزشی به‌رغم ظرفیت موجود در کشور، کوتاهی کردند.

به گزارش سایت ایران کارتون ، معین صمدی کارگردان انیمیشن در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تأکید بر تأثیرگذاری آموزش با زبان انیمیشن در زمینه مقابله با کرونا گفت: هر چقدر فضای مجازی به عنوان یک رسانه نوپا و رسانه‌های تصویری می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد، انیمیشن نیز به همین اندازه در جامعه تأثیرگذار است، چرا که می‌تواند به راحتی بسیاری از مفاهیم علمی و اجتماعی که برای انتقال آن به جامعه لازم است را با یک زبان ساده و جذاب و در زمانی اندک منتقل کند.

وی بیان کرد: انیمیشن به راحتی و با استفاده از فضای فانتزی، ویروسی مانند کرونا را به تصویر می‌کشد و راه‌های مقابله با آن را نشان دهد که همین زبان ساده و جذاب، تأثیرگذاری بیشتری نیز روی بیننده خواهد داشت.

این کارگردان انیمیشن توضیح داد: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، مراکزی مانند مرکز پویانمایی صبا ۲ مجموعه و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز یک مجموعه را با موضوع کرونا تولید کردند. غیر از این دو نهاد نیز خانه سینما چند وله آموزشی را تولید و منتشر کرده است.

وی ادامه داد: البته در این میان بسیاری از انیماتورها به‌صورت خودجوش وارد این عرصه شده و دست به تولید آثاری با موضوع کرونا زده و آن را منتشر کرده‌اند. که البته برای روحیه دادن به مردم کمی چاشنی طنز نیز به آن اضافه کردند تا مخاطب را به خود جذب کنند.

صمدی گفت: در شرایطی که کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نهادها و سازمان‌های مرتبط با این موضوع می‌توانستند سفارش‌هایی برای تولید انیمیشن داشته باشند. به عنوان مثال ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌توانست یک مجموعه انیمیشن آموزشی را سفارش دهد تا بسیاری از مسائل آموزشی و اجتماعی مدنظر خود را از طریق آن به جامعه منتقل کند.

وی تاکید کرد: این پیشنهاد می‌توانست به صنف انیمیشن ارائه شود تا صنف نیز این پیشنهاد کار را بین اعضای خود تقسیم کند تا در شرایط فعلی همه به کمک هم بیایند، که البته معتقدم در این زمینه کوتاهی شده است.

این کارگردان انیمیشن توضیح داد: انیمیشن زبان تصویر است و زبان تصویر خود یک زبان بین‌الملی است و برای همه قابل درک است، به همین دلیل می‌توانیم این انیمیشن‌ها را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

صمدی در پایان گفت: مساله این است که خود انیماتورها نمی‌توانند بخش علمی بیماری را هدایت کنند، این در حالی است که بخش علمی این جریان بسیار مهم است و باید از طرف یک نهاد پزشکی و بهداشتی تایید شود تا درباره آن انیمیشن ساخته شود.

 
 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر