728 x 90

راهکار بهمن عبدی برای مقابله با تهدیدات ترامپ

راهکار بهمن عبدی برای مقابله با تهدیدات ترامپ
راهکار بهمن عبدی برای مقابله با تهدیدات ترامپ

بهمن عبدی معتقداست: ایران کشوری فرهنگی، هنری و تاریخی است و گفته‌ها و تهدیدهای ترامپ قطعا عواقبی خواهد داشت. جامعه هنری باید با همفکری یکدیگر بتوانند راهی برای ارائه پاسخی مناسب پیدا کنند. می‌توانیم کاملا قانونی پاسخ این تهدیدات را بدهیم.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از خبرگزاری ایلنا،‌ ترامپ ،رییس جمهور آمریکا، درتوئیتر خود، تهدید حمله به اماکن فرهنگی ایران را مطرح کرد و نوشت: اگر ایران به هر یک از آمریکایی‌ها یا مواضع امریکایی حمله کند، ما ۵۲ مکان ایرانی (که نماینده ۵۲ امریکایی که در ایران سال‌ها گروگان بودند) را مورد حمله قرار خواهیم داد. برخی از آنها برای ایران بسیار رده بالا و مهم هستند و آن اهداف برای ایران و فرهنگ ایرانی بسیار مهم هستند، آن اهداف و خود ایران، به سختی و شدت هرچه تمام‌تر مورد حمله قرار خواهند گرفت.

در این راستا بهمن عبدی ، کارتونیست و کاریکاتوریست مرح کشور، در واکنش به این تهدیدهای ترامپ‌، به خبرنگار ایلنا گفت: ایران کشوری فرهنگی، هنری و تاریخی است و گفته‌ها و تهدیدهای ترامپ قطعا عواقبی خواهد داشت. ترامپ اکنون نیز وجهه خوبی در میان مردم دنیا ندارد، اگر بخواهد به این تهدیدها نیز جامه عمل بپوشاند دیگر جایگاهی نخواهد داشت.

عبدی با اشاره به آنکه آمریکا یک کشور قانونمند نیست، تصریح کرد: اینگونه به نظر می‌رسد که آمریکا هر کار که دلش بخواهد می‌کند و همه دنیا در قبال این کارها، سکوت می‌کنند. این سکوت بدتر از کاری است که آمریکا انجام می‌دهد. به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی باید انسجام‌مان را بیشتر کنیم چراکه اگر بخواهیم مانند ترامپ باشیم و کارهایی که انجام می‌دهد را انجام دهیم و بخواهیم تلافی جویانه کار انجام دهیم، مانند ترامپ خواهیم شد.

او که یکی از هنرمندان پیشکسوت حوزه کاریکاتور است، درخصوص فعالیت‌هایی که هنرمندان می‌توانند از طریق زبان هنر برای بیان تهدیدهای ترامپ به جهانیان منتقل کنند، اظهار کرد: من به عنوان هنرمند می‌توانم از طریق هنرم این مهم را نشان دهم. درعین حال نباید فراموش کرد که برای رساندن حرف‌مان به جهانیان نیازمند مطالعه هستیم و نباید از روی احساس رفتار کنیم. باید حساب شده کار کنیم.

عبدی در این خصوص توضیح داد: جامعه هنری باید مطالعه کند و بر اساس مطالعه پیش برود. اینکه ترامپ مراکز فرهنگی ایران را تهدید کرده کار بدی است و جامعه هنری باید با همفکری یکدیگر بتوانند راهی برای ارائه پاسخی مناسب پیدا کنند. می‌توانیم کاملا قانونی پاسخ این تهدیدات را بدهیم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: اکنون در مرحله‌ جدیدی از تاریخ کشورمان قرار داریم. تاکنون چنین تجربه‌ای نداشتیم. اگر بخواهیم انفرادی کار کنیم، راه به جایی نخواهد برد و باید تصمیمی بگیریم که مردانه جواب ترامپ را بدهیم و مانند او نامرد نباشیم. هرچند هر هنرمند می‌تواند نظر شخصی خود را در آثارش نمودار کند اما جامعه هنری می‌تواند با ایجاد انسجام و همفکری، کار اساسی و اصولی انجام دهد و این امر را به گوش جهانیان برساند.

به گفته این هنرمند کاریکاتوریست، حرف هنرمندان که در آثار هنری آنها تجلی پیدا می‌کند در قالب زبان هنر منعکس می‌شود. ضمن آنکه باید راهی برای ارائه آن به دنیا و عرصه‌های بین‌المللی پیدا کنیم. اکنون در حوزه تبلیغات و ارائه آثار هنری به مردم آزادی خواه دنیا با مشکل روبه رو هستیم. از این رو ممکن است مردم دنیا اصلا ندانند که در ایران چه خبر است یا آنکه ترامپ چه تهدیدی را متوجه ایران می‌کند. نیاز است تا از طریق زبان هنر تبلیغات گسترده‌ای در دنیا داشته باشیم. این درحالی است که با کارهای فرهنگی که در اروپا و آمریکا و حتی آسیا انجام می‌شود تعاملات لازم را نداریم.

عبدی تاکید کرد: باید هزینه کنیم تا بتوانیم خودمان را معرفی کنیم. شاید از این جهت است که وقتی گردشگران خارجی به ایران می‌آیند با دیدن آثار فرهنگی و تاریخی ایران تعجب می‌کنند و از دیدن خونگرمی مردم ایران غافلگیر می‌شوند. باید ایران را آنگونه که هست به جهانیان معرفی کنیم. ما در این زمینه ضعیف هستیم. باید از حق مردم ایران دفاع کنیم.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر