728 x 90

علیرضا پاکدل امروز در جمع دانشجویان برزیل

علیرضا پاکدل امروز در جمع دانشجویان برزیل
علیرضا پاکدل امروز در جمع دانشجویان برزیل

امروز بعداز ظهر  ۱۲ مرداد ۱۳۹۸علیرضا پاکدل به همراه همسرش میهمان و سخنران دانشگاه کوتیپ شهر پیراسیکابای برزیل است.

در مطلبی که در سایت این دانشگاه و کالج برزیلی درج شده است، می خوانیم:

علیرضا پاکدل در برزیل و سراسر جهان مورد احترام است ، این هنرمند به دلیل استفاده از طنز گرافیکی برای پرداختن به موضوعات اجتماعی  شناخته شده است.

با توجه به 50 سالگی تاسیس کالج COTIP ، دانشجویان این فرصت را دارند که به طور اختصاصی با یکی از معروفترین کاریکاتوریست های جهان ، علیرضا پاکدل ایرانی گفتگو کنند.

وی در 46  مین جشنواره سالن طنز بین المللی پیراسیکا ، که از 10 تا 27 اکتبر در Engenho   Central برگزار می شود ، حضور دارد.

وی به همراه همسر  تصویرگرش صبا دارابیان در این رویداد نقش موثری دارند و لحظه ای بی نظیر را با هدف درک بهتر از موضوعات هنری - فرهنگی در اختیار ما قرار خواهند داد.

علیرضا پاکدل که بومی مشهد است ، 38 سال سن دارد و کارهای وی در روزنامه ها و نشریات مهم در ایران منتشر شده است.او با مجلات "گل آقا بچه ها" ، "گل آقا" ، " کیهان کاریکاتور" و هفته نامه "توانا" کارش را آغاز کرد.

او یک هنرمند کامل است. در سطح ملی و بین المللی جوایز متعددی را کسب کرده است و حتی به طور همزمان موفق به کسب دو جایزه بزرگ از سالن طنز بین المللی پیراسیکابا شده است.

 آدولفو کییروز عضو شورای اصلی مسابقه پیراسیکابا یادآوری می کند که این هنرمند به دلیل  قدرت کشف پتانسیل طنز در رویکردهای مستقیم و تأثیرگذار بر مضامینی انسان دوستانه آثارش را ارائه می کندو به بازتاب مشکلات اجتماعی می پردازد.

پاکدل این قدرت را دارد که با استفاده از طنز گرافیکی ، همراه با توانمندی بالا در تکنیک و اجرا موقعیتی انتقادی را در آثارش به نمایش بگذارد ، او موضوعات دارای اهمیت اجتماعی بزرگ ، مانند وضعیت ناامید کننده پناهندگان که از خاورمیانه به سمت اروپا می روند ولی به نتجه نمی رسند را نشان می دهد ، همچنانکه در یکی از آثارش منعکس شد:این مهاجران در آکواریومی غرق شده اند و عده ای به تماشای آنها ایستاده اند . در این طرح اصول اومانیستی غرب  به خطر افتاده است.

به گفته پاکدل مضامین مورد علاقه وی موضوعات مرتبط با زندگی مردم است ، او می گوید: "امیدوارم که هنر من مورد توجه واقع شود و تأثیر مثبتی در موضوعات انسانی داشته باشد." وی می افزاید: "ای کاش می توانستم جهان را با هنر خود تغییر دهم."

حضور در این نشست برای عموم آزاد خواهد بود.

 

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر