728 x 90

کارگاه ایده‌ یابی در تصویرسازی مهری لشکری

کارگاه ایده‌ یابی در تصویرسازی مهری لشکری
کارگاه ایده‌ یابی در تصویرسازی مهری لشکری

کارگاه انتقال تجربه آنلاین با عنوان «ایده‌ یابی در تصویرسازی» با حضور مهری لشکری، تصویرگر هرمزگانی، ۳۰مرداد ماه در حوزه هنری سیستان وبلوچستان برگزار شد.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل از روابط عمومی حوزه هنری سیستان و بلوچستان، این کارگاه به منظور بالا بردن کیفیت، شناخت وسطح آگاهی هرچه بهترهنرمندان پاتوق تصویرسازی حوزه هنری درمبحث ایده خلاق درآثار برگزارشد .

مهری لشکری پس ازمعرفی خود و ارائه چند نمونه آثار و سبک کاری خود، به معرفی راههای کاربردی جهت دست یابی به ایده های جدید پرداخت و سپس توضیحاتی در خصوص مفهوم و واژه تصویرسازی ارائه کرد وگفت : تصویرسازی از ترجمه کلمه «ایلوستریشن» آمده است که از واژه لاتین فرو ریختن نور می آید. لشکری دراین باره افزود: وظیفه هر تصویرگر آن است که هر متنی را به صورت روشن و واضح با زیبایی به بهترین نحو ممکن به بیننده القاء کند. وی درادامه ضمن برشمردن شاخه های تصویرسازی به تفاوت واژه تصویرسازی و تصویرگری پرداخت و خاطرنشان کرد: تصویرسازی هنرتهیه تصویر برای روشن تر و جذاب ترکردن مفاهیم نوشته های ادبی، علمی، آموزشی و هنری است اما هنرتصویرگری اگرچه زاییده هنر نقاشی است ولی به سبب وابستگی به متن ، ازهنرنقاشی متمایز می شود و به هنرگرافیک نزدیک تراست چون برای مخاطبی خاص و با در نظر گرفتن محدودیت های معینی انجام می پذیرد.

این هنرمند تصویرگر در ادامه به روند یک پروژه  در تصویرساری پرداخت و گفت : درگام نخست باید مشخص شود سفارش دهنده چه مواردی را مد نظر دارد، زیرا باید قبل ازشروع کارمحدویت ها را از قبیل اندازه اثر، تعداد رنگ ها، تکنیک اثر و نوع چاپ در نظرگرفت و اگر تصویرسازی برای کتاب باشد؛ محدودیت تصاویر و گروه سنی کودک و نوجوان حائز اهمیت است.

این مدرس دراین باره اضافه کرد : یک تصویرگر قبل از شروع پروسه طراحی شخصیت ها و ترکیب بندی، باید موارد مورد نیاز پروژه از قبیل مطالب ارائه شده و تصاویر مورد نیاز را دسته بندی نموده و در نهایت شروع به کار کند.

لشکری درادامه، روش بارش فکری یا همان تداعی ذهنی را یکی از روش های مطرح شده برای ایده یابی برشمرد و سپس برای روشن شدن مطلب  چند مثال آورد . وی اشاراتی هم در خصوص روش های ساده برای رسیدن به کاراکتر مناسب از قبیل ساده سازی و کولاژتصاویر با درنظر گرفتن موضوع کارداشت.

مهری لشکری درپایان این کارگاه ، چند کتاب متناسب با موضوع درحیطه تصویرگری و ایده یابی  را به هنرجویان معرفی کرد و نمونه کارهایی نیز با روش های مختلف برای دست یابی به ایده های مناسب به نمایش درآمد.

شایان ذکر است ،طیبه بزی، از هنرمندان سیستان و بلوچستان ، نیز به عنوان مهمان از شهر چابهار در این کارگاه آنلاین حضور داشتند.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر