728 x 90

نمایشگاه هنرمندان برجسته انقلاب

نمایشگاه هنرمندان برجسته انقلاب
نمایشگاه هنرمندان برجسته انقلاب

نمایشگاه «بسیجی» با نمایش آثار تجسمی هنرمندان دهه نخست انقلاب و هنرمندان جوان در حوزه هنری افتتاح شد.

نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان «بسیجی» عصر سه‌شنبه پنجم آذرماه با حضور محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری و جمعی از هنرمندان و مسئولان مدعو از جمله سردار احمد نوریان معاون اجتماعی ناجا افتتاح شد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در حاشیه افتتاح نمایشگاه «بسیحی» اظهار کرد: حوزه هنری شروع یک اتفاق جدی در عرصه هنرهای تصویری و تجسمی است و با انقلاب شروع شده و در دفاع مقدس رشد عجیبی داشته و شاهد حضور هنرمندان توانمند با حس و حالی که در رزمندگان مشهود است، بوده‌ایم و انگیزه هنرمندان در آثارشان ملموس است.
وی با یادآوری اینکه دهه انقلاب بسیار پرشور بود و آثار بسیار خوبی در حوزه هنری خلق شد، بیان کرد: اساسا اگر در زمان حال بخواهند اثری خلق کنند و در مورد دفاع مقدس در هنر یاد کنند، قطعا نام حوزه هنری به میان می‌آید.
مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ضمن تشریح نمایشگاه «بسیجی»، گفت: در این نمایشگاه 80 اثر ارائه شده که 60 اثر آن نقاشی، پوستر و مجسمه و 20 تای دیگر کاریکاتور و کارتون و در مجموع ترکیبی از آثار گنجینه حوزه هنری و آثار جدید هنرمندان جوان است که رویش‌های انقلاب عنوانی مناسب برای این هنرمندان است.
در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون حبیب‌الله صادقی، ناصر پلنگی، کاظم چلیپا، مصطفی گودرزی، مرتضی گودرزی‌دیباج، مصطفی ندرلو، ایرج اسکندری، علی وزیریان، سیدحمید شریفی آل هاشم، حسن یاقوتی، حسن رزمخواه، علی‌محمد شیخی، کیومرث قورچیان، حسین خسروجردی، ابوالفضل عالی، ابراهیم صاحب‌اختیاری، محمد خزایی، مینا صدری، حسین عصمتی، عبدالحمید قدیریان، محمدحسین نیرومند، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، احمد آقاقلی‌زاده، محمد اسدی جوزانی، عباس گنجی، پرویز اسکندرپور خرمی، نادر قشقایی، ملک دادیار گروسیان، علی‌اصغر یوزباشی، فرهاد ابراهیمی، محمدتقی صداقتی، قدرت‌الله معماریان، غلامعلی طاهری، مرتضی حیدری، مهدی فرخی و ... به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه «بسیجی» در نگارخانه‌های ابوالفضل عالی، شماره یک خانه عکاسان و نگاه خانه، در حوزه هنری افتتاح شد و از روز چهارشنبه ششم تا ۱۲ آذر ماه به غیر از روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 الی 18 میزبان علاقه‌مندان است.

 

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر