728 x 90

کتاب پرنده‌ها و آسمان با تصویرگری محمدعلی بنی‌اسدی منتشرشد

کتاب پرنده‌ها و آسمان با تصویرگری محمدعلی بنی‌اسدی منتشرشد
کتاب پرنده‌ها و آسمان با تصویرگری محمدعلی بنی‌اسدی منتشرشد

کتاب «پرنده‌ها و آسمان» به نویسندگی «فریده فرجام» و تصویرگری «محمدعلی بنی‌اسدی» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشرشد.

به گزارش سایت ایران کارتون به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمدعلی بنی‌اسدی، از نقاشان و تصویرگران برجسته ایرانی در تصویرگری کتاب «آسمان و پرنده‌ها»، طراحی‌هایی با خودکار کرده که با استفاده از تکنیک میکس مدیا در کنار هم قرار گرفته‌اند.

داستان «پرنده‌ها و آسمان» درباره پذیرش تفاوت‌هاست و به کودکان یاد می‌دهد که می‌توانند به جای آزار و اذیت دیگران، سرگرمی‌هایی پیدا کنند که همه را خوشحال و راضی کند. این داستان به آن‌ها یاد می‌دهد که در برابر افراد قلدر مقاومت کنند و آن را نپذیرند. کتاب «پرنده‌ها و آسمان» مناسب کودکان بالای ۱۲ سال است.

درخلاصه داستان این کتاب آمده است که؛ «یک روز تابستان، یک دسته از پرنده‌های شهر که با هم دوست و همسایه بودند، از لانه‌هایشان بیرون آمدند تا به جست‌وجوی آب و دانه بروند؛ اما ناگهان یک دسته پرنده که زنگوله دور گردنشان بود، با جیرنگ‌جیرنگ پریدند و جلوی لانه‌هایشان را گرفتند...»

فریده فرجام، نویسنده کودکان، نمایش‌نامه‌نویس، نویسنده و شاعر بزرگسالان است. او کتاب‌های دیگری برای کودکان به نام‌های «مهمان‌های ناخوانده»، «گل بلور و خورشید» و «عمو نوروز» را نوشته است.

کتاب «مهمان‌های ناخوانده» او در سال ۱۳۴۵ از سوی کانون پرورش فکری کودکان به عنوان اولین کتاب این ناشر، منتشر شد و  بعد جوایزی را نیز از آن خود کرد. داستان «گل بلور و خورشید» برنده جایزه نمایشگاه کتاب بولونیا در سال ۱۹۶۷ و جایزه یونسکو در ژاپن شد. داستان «عمو نوروز» را فرجام با کمک م.آزاد هنگامی که در گروه ویراستاران کانون کار می‌کرد، بازنویسی‌ کرد که در انتشارات کانون به چاپ رسید.

شایان ذکر است ، کتاب «پرنده‌ها و آسمان» به‌تازگی‌ رونمایی شده و اکنون در ۴۰ صفحه تمام رنگی با قیمت ۱۴ هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری و مجموعه شهر کتاب در دسترس همگان قرار دارد.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر