728 x 90

سفارش تولید انیمیشن و کاریکاتور محیط‌زیستی

سفارش تولید انیمیشن و کاریکاتور محیط‌زیستی
سفارش تولید انیمیشن و کاریکاتور محیط‌زیستی

آرش یوسفی، رئیس مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان، از تولید طرح‌های انیمیشنی و کاریکاتورهای محیط‌زیستی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایران کارتون به نقل از ایلنا، آرش یوسفی افزود: یکی از اهداف ما در مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان تغییر نگاه کلیشه‌ای به محیط‌ زیست و محیط‌بانان از طریق انجام فعالیت‌های فرهنگی برای مخاطب عام است.

رئیس مرکز آموزش محیط‌ زیست و تربیت محیط‌بان افزود: در سال‌های گذشته عموم اخبار درباره محیط‌بانان متاسفانه یا شهادت و جراحت بود یا درگیری مسلحانه با شکارچیان. به ندرت در این حوزه فرهنگ‌سازی متفاوتی برای تغییر نگرش عمومی به ویژه معرفی آن‌ها به نسل نو صورت گرفته است.

 وی افزود: در همین راستا مجموعه‎ای از اقدامات فرهنگی برای تغییر این رویکرد و معرفی هرچه بیشتر محیط‌بانان فارغ از کلیشه‌های مرسوم در دست انجام است که با توجه به ضریب نفوذ و اثرگذاری طرح‌های انیمیشنی و کاریکاتور ما بر آن شدیم تا برای اولین بار در مرکز آموزش محیط‌زیست و تربیت محیط‌بان آثاری در این خصوص خلق کنیم.

 رئیس مرکز آموزش محیط‌ زیست و تربیت محیط‌ بان گفت: شعار «۸۰ میلیون محیط‌بان» که توسط عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - بیان شد در واقع یک راهبرد درست، دقیق و کاملاً علمی و مبنای آن ایجاد مشارکت عمومی برای حمایت و حفاظت از محیط‌زیست کشور است و تحقق این شعار نیازمند خلاقیت و نوآوری در انتقال پیام‌های محیط‌ زیستی و سرمایه‌های این حوزه است تا بتوان عموم مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان را ترغیب کرد تا خود به عنوان محیط‌بان و محیط‌یار به کمک سازمان بیایند و از محیط‌ زیست کشور حفاظت کنند.

وی با اشاره به نقش شبکه‌های اجتماعی در بازنشر محتوا افزود: شبکه‌های اجتماعی در صورت بهره‌گیری مطلوب بازوی کمکی ما در حوزه محیط‌ زیست خواهند بود، نگاه ما استفاده از این ظرفیت است و در گام نخست پنج طرح انیمیشنی و کاریکاتور با محوریت محیط‌بان تولید کردیم که آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم و تردیدی نیست که خیلی زود شاهد انتشار و اشتراک‌گذاری آن‌ها توسط کاربران خواهیم بود.

رئیس مرکز آموزش محیط‌ زیست و تربیت محیط‌ بان افزود: شهاب جعفرنژاد - کاریکاتوریست و طراح برجسته کشور- در انجام این پروژه با مرکز آموزش محیط‌ زیست و تربیت محیط‌بان همکاری کرد و آثاری با موضوعات حفاظت از گونه‌ها، ایستادگی مقابل شکارچیان، مهربانی با طبیعت، قهرمانان و اسطوره‌های وطنی تولید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست یوسفی در پایان با بیان اینکه این اقدامات در راستای ایجاد تغییرات ساختاری دانشکده محیط زیست صورت گرفته است، گفت: امیدوارم بتوانیم اقداماتی از این دست را ادامه بدهیم و گامی هرچند کوچک درجهت فرهنگ‌سازی محیط‌ زیست برداریم چون بر این باوریم که بدون فرهنگسازی حتی اقدامات اصولی و درست هم با چالش‌های غیرمنتظره روبرو خواهد شد.

جدیدترین اخبار

فراخوان

نمایش بیشتر

هنرمندان

نمایش بیشتر

گالری

نمایش بیشتر

ویدیو

نمایش بیشتر